daemonologist Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 tjena.. sitter här med cubase sx oxygen och ett audiophile usb-ljudkort. allting har fungerat skitbra tills jag installerade om datorn. nu har jag dyngmycket fördröjning i monitorn ut från cubase. någon som är lite mer bevandrad som vet hur jag gjorde innan för att slippa latency på en halv sekund? /Lars
Lundin Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Kolla vilka drivrutiner som är aktiverade under VST-settings.. troligtvis har du en emulerad variant som är aktiv ..eller 😉 ASIO Direct X Full duplex Driver = 100-tals millisekunders latency. Du måste använda audiophiles egen ASIO för att komma ner i små värden
daemonologist Postat 2 november 2004 Trådstartare Postat 2 november 2004 tackar. visserligen hittadejaginställningen innanjag läste men nu vetjag att det var den inställningen som gjorde skillnad.. nu efter veckormedlatency på runt 200 ms så känns det som att man hör ljudet innan man rör strängarna. 😄
Lundin Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Oooh, scary...There are only demons here! 😆 ..o du är en liten röd jaevel... 😛 Daemonoligist: visst, det blir en helt annan grej att spela med låg latency
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.