Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det något bra, enkelt program för att öva sångröstens tonsäkerhet med?

Något där man typ ska sjunga med annan röst/instrument och får "betyg". (Nu menar jag inte singstar...)

Man ska gärna få höra en liten melodi och få försöka upprepa.

Och kanske även sjunga efter noter.

Annons
StevenJohnson (oregistrerad)
Postat

Jag läste om ett sådant progam i S.O.S. Minns dock inte vad det heter, men jag ska kika runt lite.

På återseende

/Steven

Postat (redigerat)

En metod som jag har hört att en del har lyckats bra med, är att skaffa Melodyne och se grafiskt var och hur mycket fel man gör. Just att se felen visuellt verkar alltså kunna hjälpa till så att man förstår sina brister bättre - åtminstone i vissa fall...

Om det är gehörsträning som behövs, så finns också t ex EarMaster.

Redigerat av Claes
Postat
En metod som jag har hört att en del har lyckats bra med, är att skaffa Melodyne och se grafiskt var och hur mycket fel man gör. Just att se felen visuellt verkar alltså kunna hjälpa till så att man förstår sina brister bättre - åtminstone i vissa fall...

Om det är gehörsträning som behövs, så finns också t ex EarMaster.

Tack för tipsen!

Jag har nu laddat ner Earmaster för utvärdering. Melodyne verkar lite för avancerat för mig (och dessutom för dyrt för mig).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.