Jump to content
Annons

Melodyne vs Autotune/Waves Tune/V-Vocal/XXXXXXXX


Mr_baseman (oregistrerad)

Recommended Posts

Mr_baseman (oregistrerad)

Jag funderar på att köpa ett program som kan fixa till röstspår. Det ska vara bra, billigt och lätthanterligt. Vad ska man välja då egentligen?

Jag gillar det slags plastiga ljud som Auotune ger på t.ex. Avril Lavignes låtar (det är väl en synd att säga så) men vill också ha ett program som även kan låta naturligt.

Har ni något bra tips?

P.S. Jag kan ju meddela att jag är total nybörjare när det kommer till sånt här. D.S.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Oj - stort och svårt ämne!

I korthet skulle jag vilja säga att Autotune är enklare att hantera som nybörjare, men också mindre avancerat än Melodyne.

Båda programmen kan låta precis så plastiga eller naturliga du önskar,

bara du är beredd att pilla lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr_baseman (oregistrerad)
Oj - stort och svårt ämne!

I korthet skulle jag vilja säga att Autotune är enklare att hantera som nybörjare, men också mindre avancerat än Melodyne.

Båda programmen kan låta precis så plastiga eller naturliga du önskar,

bara du är beredd att pilla lite.

Ok, jag har hört att det ska vara tvärtom av vissa. D.v.s. att Melodyne är mycket mera lätthanterligt, det verkar vara väldigt skiljda åsikter om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj - stort och svårt ämne!

I korthet skulle jag vilja säga att Autotune är enklare att hantera som nybörjare, men också mindre avancerat än Melodyne.

Båda programmen kan låta precis så plastiga eller naturliga du önskar,

bara du är beredd att pilla lite.

Ok, jag har hört att det ska vara tvärtom av vissa. D.v.s. att Melodyne är mycket mera lätthanterligt, det verkar vara väldigt skiljda åsikter om det.

Det beror ju helt på...