Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Har lagt upp ett instrumentspår, fått ljud i min mjukvarusynth, men hur gör jag för att överföra midi ljudspåret till audio ?????

Aktiverar jag ett audio spår, får jag en insignal ,men så fort jag försöker spela in så händer nada !

Vad göra ????

Annons
Postat
Hej

Har lagt upp ett instrumentspår, fått ljud i min mjukvarusynth, men hur gör jag för att överföra midi ljudspåret till audio ?????

Aktiverar jag ett audio spår, får jag en insignal ,men så fort jag försöker spela in så händer nada !

Vad göra ????

Välj Bus X som ljudutgång på instrumentspåret. Därefter väljer du samma bus som ingång på audiospåret. Du R:ar audiospåret och sedan är det bara att spela in.

Postat

Hela knepet oavsett om man håller på med analoga prylar eller digitalt är liksom att hålla reda på varifrån varje "sladd" kommer för att kunna få signalvägarna att bli som man vill. Du sätter outputen på det du vill skicka iväg till en viss buss/gång/sladd och sedan fäster du samma ände som input dit du vill. Det analoga är ganska lätt att göra i ProTools, ifall man har analog utrustning. Annars kan du ju exempelvis skapa din egen efterklang genom att stoppa in nån högtalare i nån låda som du har och sedan låta en mkrofon samtidigt spela in detta. Då sätter du ju outputen eller senden på spåret du vill fukta till samma output som du har kopplat högtalaren till och sedan gör du bara ett nytt audio där du spelar in det som låter. Detta är i 99% av fallen ganska dåligt och meningsfullt, men som någon unik effekt är det ganska effektivt. Testa exempelvis en virvel i en kakeltoalett. 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.