Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Antingen är det svårt eller så är jag en lågt stående form av primat. Hur fasen byter jag strängarna? Snälla, kan någon ge mig en kvick tutorial bara? Lite desperat.

Annons
Postat

Ber om ursäkt, mitt egentlige problem är att öppna låsmekanismen så att jag kan få ut den gamla stringrästen då strängen gick av.

Postat

Hej!

Har du slitit av ditt hår nu då ingen svarat? 😎

Jag har schaller locking tuners på min strata.

För att öppna låset så vrider du låshjulet på baksidan av huvudet medurs.

Alltså medurs när du har gitarrframsidan uppåt.

Tänk på att inte dra åt låset FÖR hårt vid strängbyte då det kan förstöra låsmekanismen.

Sätt in strängarna enligt anvisningarna nedan och stäm alltid upp till pitch, inte ner.

Klistrat från fender.com, stratocaster setup:

Locking tuning keys. Picture the headcap of the neck as the face of a clock, with the top being 12:00 and the nut being 6:00. Line the six tuning machines so that the first string keyhole is set at 1:00, the second at 2:00, the third and fourth at 3:00, the fifth at 4:00, and the sixth at 5:00. Pull the strings through tautly and tighten the thumb wheel, locking the string in. Now tune to pitch.

http://www.fender.com/support/stratocaster.php

Lycka till!

Postat
Hej!

Har du slitit av ditt hår nu då ingen svarat? 😉

Jag har schaller locking tuners på min strata.

För att öppna låset så vrider du låshjulet på baksidan av huvudet medurs.

Alltså medurs när du har gitarrframsidan uppåt.

Tänk på att inte dra åt låset FÖR hårt vid strängbyte då det kan förstöra låsmekanismen.

Sätt in strängarna enligt anvisningarna nedan och stäm alltid upp till pitch, inte ner.

Klistrat från fender.com, stratocaster setup:

Locking tuning keys. Picture the headcap of the neck as the face of a clock, with the top being 12:00 and the nut being 6:00. Line the six tuning machines so that the first string keyhole is set at 1:00, the second at 2:00, the third and fourth at 3:00, the fifth at 4:00, and the sixth at 5:00. Pull the strings through tautly and tighten the thumb wheel, locking the string in. Now tune to pitch.

http://www.fender.com/support/stratocaster.php

Lycka till!

Tack tack tack tack tack! Bytte just alla strängar. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.