Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Ny på detta Forum .

Jag heter Lucas.

Jag har haft ett problem som jag inte förstår mig på alls.

Det är så att från jag startar datorn tills jag stänger av den så laggar det och hackar i ljudet+skärmen samtidigt.

Det är inte hela tiden.. Men det är ganska så ofta.. kanske laggar i 10sekunder sen är det lugnt i 30 och så vidare..

När jag laddar hem något från "Torrent" eller FTP eller nåt så Dör mitt internet på bara min dator i nätvärket.

Så jag måste Inaktivera och Aktivera skiten för å få igång det igen. Men efter det så händer samma sak.

Det har hänt förr med. Men då räckte det med en Systemåterställning.. Men dock inte längre.

När detta händer så går min CPU-användning högt upp i %.. Men sen när det slutar så är jag nere på 2-10% konstant.

Det kan lixom hända när jag lyssnar på musik, kollar film, spelar spel, surfar eller skriver nått i ett textdokument.

Jag har alla nya uppdateringar av Drivisarna.

Detta är vad jag har i min skrothög.

Sapphire RADEON X1600PRO

Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz

Det är väl typ det enda dock.. -.-''

Är tacksam för alla svar 😉

Tack på förhand! Har säkert glömt något!

Säg bara till då.

Hade.

Annons
Postat

"...diskussioner om hur man ska bära sig åt för att använda piratkopierat material, uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material, eller information som bryter mot gällande lagstiftning tolereras inte."

Postat

Detta är väl förfan inte en diskussion om hur jag ska använda piratkopiering?

Jag försöker få reda på vad som är fel på min dator..

Postat

"...uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material, eller information som bryter mot gällande lagstiftning tolereras inte."

Jag sa aldrig det heller! Problemet med din dator är att du tankar från sidor som The Pirate Bay så du får malwares och sånt genom filerna!

Postat
Behöver inte vara olagligt material man laddar ned men sannolikheten är väl ganska stor 😛

Nej det stämmer, jag har nog nått sånt torrent program installerat. Vet inte fall jag tagit bort det, användes när jag laddade Ubuntu från deras egna server. Man kunde välja mellan vanlig och torrent nerladdning.

Postat

Skit forum.. Sämsta skiten.. dra åt helvete med er alla hoppas ni **************** idioter ´banna mig från detta forum! idioter!

Postat
Skit forum.. Sämsta skiten.. dra åt helvete med er alla hoppas ni **************** idioter ´banna mig från detta forum! idioter!

Nej lämna oss inte! Hur ska vi klara oss utan nån som dig?... 🙂

Postat (redigerat)

Vilket moget beteénde.. 🙂 Hjälp honom om du kan eller låt bli o säga något.

Han bröt inte mot forumregeln #3:

"...Inlägg/länkar till upphovsrättsligt skyddat material, beskrivningar på hur man får tag på sådant, diskussioner om hur man ska bära sig åt för att använda piratkopierat material, uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material."

Han uppmanade inte någonstans till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material och inte heller förde han någon disskusion om hur man får tag på det heller. Du säger sedan att det inte var det du sade, jag undrar därför varför du citerade regeln överhuvudtaget.. 😄

Däremot finns forumregel #2:

"2. Konversera bemötande. Du måste konversera på ett trevligt och bemötande sätt för att få delta i diskussionerna."

😑

@Kratior, såhär brukar det sällan vara, det är annars ett bra forum men det finns såklart undantag. Jag vet tyvärr inte vad det kan vara för fel på din dator. Om jag var i din situation och inte fick bukt på problemet skulle jag formatera datorn och om inte det skulle hjälpa skulle jag fundera på en ny burk. Lycka till.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat

"...uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material, eller information som bryter mot gällande lagstiftning tolereras inte."

Jag sa aldrig det heller! Problemet med din dator är att du tankar från sidor som The Pirate Bay så du får malwares och sånt genom filerna!

Man behöver väl inte ladda från The Pirate Bay bara för man använder torrents heller!!!???

Fast usch på mig, nu tjafsar ju jag också i den här tråden som vi inte skulle göra! FY på mig! Nu måste jag gå och kramas lite med mig själv så jag blir snäll!!!

Postat (redigerat)
Detta är vad jag har i min skrothög.

Sapphire RADEON X1600PRO

Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz

Det är väl typ det enda dock.. -.-''

Nej, det är inte det enda.

Du har glömt det mesta faktiskt. 🙂

Börja med vilket moderkort du har,

sedan vilket nätverkskort (om inte inbyggt på moderkortet),

typ av uppkoppling (nätverksjack i väggen eller kanske ADSL-modem+router),

om du kör via nätverkskabel eller trådlöst,

om det finns trådlöst nätverkskort i burken oavsett om du använder det eller inte,

vilka nätverksinställningar som gjorts i burken,

sedan brandväggsinställningar (om du använder mjukvarubrandvägg)

och vilka program/processer du har igång när felet uppstår.

Det är alltså en stor process att felsöka din burk.

Vad gäller frågor om internetuppkoppling och nätverk skulle du nog få långt bättre hjälp i ett forum ala Sweclockers.

Här är datordiskussionerna mer inriktade på musikstudioanvändning.

EDIT: La till länken till Sweclockers.

Redigerat av Linus
Postat

Kratior:

Ignorera djstyler och ge oss lite mer info (t ex hur många processer du har igång, vilket Windows, och om du har några energisparfunktioner igång).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.