Jazzman Postat 5 november 2004 Trådstartare Dela Postat 5 november 2004 JA jag vill vara med! Har inte ens lyssnat på sången än, men det lär bli skitskoj... Lysande initiativ /Bengan Vallhagen Tack tack, men tävlingsförslaget var faktiskt nekos från början. Kanonidé 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 Har inte ens lyssnat på sången än, men det lär bli skitskoj... Famous last words. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jappe (oregistrerad) Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 Detta låter skoj! I'm With. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 Famous last words. Kom igen nu nattis du vet att du vill..... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 nattis försöker bara låtsas att han inte ska vara med, men kommer ändå göra ett dansbandshatrick och komma fyra i tävlingen. /profeten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Metronome Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 Jag är kraftigt på! =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 Jag är med! Charmig liten melodi och text ni gjort. Synd bara att pojken sjunger lite surt ibland. Antar att man inte får använda autotune? 😎 (Har inte kollat om den frågan ställts tidigare ... ) Det här är en riktig utmaning, långt ifrån min musiksmak. Men det ska nog gå att fixa ihop nåt iallafall (har redan börjat! ) /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 6 november 2004 Trådstartare Dela Postat 6 november 2004 Kanske kan undvika autotune? Har du testat att lägga ackord till då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Kanske kan undvika autotune? Har du testat att lägga ackord till då? Det låter ju fortfarande lite orent, även när man lägger på ackord. Dock tycker jag att det är ganska charmigt 😛 (hoppas förresten att autotune inte tillåts, eftersom jag inte har nån aning om hur fäen man gör) Jag är för övrigt nästan klar nu! Det här var skitkul ju! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Synd bara att pojken sjunger lite surt ibland. Antar att man inte får använda autotune? 😄 (Har inte kollat om den frågan ställts tidigare ... ) Manipulering av sången: ... Det är däremot inte tillåtet att manipulera sången genom att pitcha, ändra tempo eller förändra sången så att man inte hör om det är samma sångare som i originalet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 well, enligt den definitionen är det ju okej att köra autotune eftersom man kommer att höra att det är samma sångare som i orginalet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 (redigerat) Om man använder Autotune så pitchar man väl sången (som inte är tillåtet), eller har jag missuppfattat vad Autotune gör?? 😕 Edit: MusicGene: Ok, efter lite hjärnverksamhet 🙂 förstår jag vad du menar. Alltså om man fortfarande hör att det är samma sångare så skulle det vara OK med vissa manipulationer. Skulle vara bra om vi fick det bekräftat av Jazzman ang. Autotune... Redigerat 6 november 2004 av P3t3r Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
miffo666 Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 (redigerat) Hallå där jag vill också vara med! Har en liten regel fråga bara. Får man använda sig av time stretching eller är det samma sak som att ändra tempo? Jag komprimerade sången så att den går i 115 bpm men det är samma pitch, snälla säg att detta är tillåtet! Redigerat 20 november 2019 av miffo666 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 (redigerat) Hallå där jag vill också vara med! Har en liten regel fråga bara. Får man använda sig av time stretching eller är det samma sak som att ändra tempo? Jag komprimerade sången så att den går i 115 bpm men det är samma pitch, snälla säg att detta är tillåtet! mvh miffo666 Eh... Om man timestretchar från 95 bpm till 115 bpm, ändrar man inte tempo då? 😕 Redigerat 6 november 2004 av Tokas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
miffo666 Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 jo....men......men ändå.....schyssta....det kan väl vara tillåtet...snälla 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 regler är regler är till för att följas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 regler är regler är till för att följas. Eller brytas... fast då blir man nog diskad. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
infinitebeat Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Självklart är man med på en sån här trevlig tillställning. Räkna in mig i tävlingen! /Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Kanske kan undvika autotune? Har du testat att lägga ackord till då? Jajjemen, har hela kompet färdig vad gäller komponering. Det ändrar naturligtvis inte att han sjunger surt ibland, men å andra sidan gör det inte speciellt mycket, eftersom det inte är en superseriös tävling 😕.. (Dock tillräckligt seriös, för jag skulle gärna lägga mina vantar på en B-Control 🙂).. Skulle vara bra om du tog beslut på om det är tillåtet med autotune eller inte, för isåfall gäller juh samma regler för alla. Finns kanske förresten en del som vill göra låten med autotune med abrupta steg (ingen glide) för att få den berömda Cher-effekten...? /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Ähh, vafaen! Jag är med oxo! Får hoppas man hinner göra nåt klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Jag är med enbart för att det är så få som anmäler sig. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 6 november 2004 Trådstartare Dela Postat 6 november 2004 Okejrå! Det är helt ok att använda autotune, men inga glide-effekter 😆 Nej, ingen tempoändring 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 ...och välkomna, alla nya medlemmar! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Skriv upp mig! // Sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zando Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Jag vill vara med, skriv upp mig. /Zando 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 Herregud, det kommer bli en hel cd-box detta ju... Kan vi inte framföra alla bidragen live den också? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 Live vetteafaen 🙂 (Förstod sarkasmen dock! 🙂).. En sak som vore trevligt däremot är om resultaten presenterades via internetradio! /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 ahvaffaen..autotune?.. att det är svårt att göra något utan att ändra sången är ju hela grejen.. Whatabout autoläsp? autosvälj? det är ju fler små felaktigheter i sången som lätt neutraliserar ton-felaktigheterna... 🙂 🙂 och jag som nästan var färdig...hmmm.... MÅ ALLA AUTOTUNERS BRINNA UPP!!!!!!!!!!! Jazzman: Ändra inga mer smådetaljer nu...phleeeez.. annars blir man aldrig färdig 🙂🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 han ändrade ju faktiskt ingenting, han förtydligade ju bara vad han skrivit tidigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 Okejrå! Det är helt ok att använda autotune, men inga glide-effekter 😆 Nej, ingen tempoändring 😕 Jag tycker detta ser ut som en ändring från första regelverket? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.