Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Min polare har köpt med sig ett Focusrite Saffire Pro 10 till mig från USA (priset var betyligt lägre där borta, vilket jag tyckte kunde uppväga de möjliga problem som skulle kunna uppstå om jag skulle behöva använda mig av garantin). Nu är min fråga: Kan det bli några problem med strömförsörjningen? Min första tanke var att det bara var att inhandla en omvandlare och sen koppla in. Är det så enkelt, eller finns det något speciellt jag måste tänka på? Eller kan det till och med vara så, hemska tanke, att det det inte kommer att fungera?

Annons
Postat (redigerat)

Ingen som vet något om detta eller som har annan erfarenhet av strömförsörjning till prylar tillverkade i USA? Är det bara själva strömförsörjningsbiten som är annorlunda tillverkad eller kan hela ljudkortet vara byggt annorlunda pga skillnad i volt och Hz?

Redigerat av abc
thrinithan (oregistrerad)
Postat

Det kan många gånger vara instabilt att låta ljudkortet drivas med ström från enbart FW. Jag skulle definitivt inhandla mig en strömförsörjning för att få så bra prestanda som möjligt på ljudkortet.

Postat
  thrinithan sa:
Det kan många gånger vara instabilt att låta ljudkortet drivas med ström från enbart FW. Jag skulle definitivt inhandla mig en strömförsörjning för att få så bra prestanda som möjligt på ljudkortet.

Jag tror inte ens att jag kan driva genom FW då jag har PC. Du tror inte att det kan bli några problem om jag bara köper en omvandlare?

Postat
  abc sa:
  thrinithan sa:

Jag tror inte ens att jag kan driva genom FW då jag har PC. Du tror inte att det kan bli några problem om jag bara köper en omvandlare?

Det ska nog inte vara något problem att du har pc skulle jag tro. jag har drivit mitt kort genom enbart firewire, har iofs mac men det ska inte utgöra någon skillnad. kolla så du har något kompatibelt kort. TI kretsar i fw-kortet och att du inte belastar det med massa andra saker så ska det nog gå fint.

ang converter kan jag inte uttala mig men det finns säkert någon annan här som är bättre på detta. Hör av dig till focusrite annars, dom brukar inte ta allt för lång tid på sig att svara.

Postat
  technic sa:
  abc sa:
  thrinithan sa:

Det ska nog inte vara något problem att du har pc skulle jag tro. jag har drivit mitt kort genom enbart firewire, har iofs mac men det ska inte utgöra någon skillnad. kolla så du har något kompatibelt kort. TI kretsar i fw-kortet och att du inte belastar det med massa andra saker så ska det nog gå fint.

ang converter kan jag inte uttala mig men det finns säkert någon annan här som är bättre på detta. Hör av dig till focusrite annars, dom brukar inte ta allt för lång tid på sig att svara.

Tack för svaret. Har skrivit till Focusrite nu och håller tummarna för att det löser sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.