Jump to content
Annons

Besvärligt att convertera PC avi till MP4 video till youtube

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Hittar förbanne mig inget gratis converteringsprogram för att convertera avi inspelat på en PC till ett hanterbart format som en Mac fixar (typ MP4) för uplpladdning till Youtube som funkar 100%. Nån som vet

Annons
Postat

Puss och tack Linus ska testa. Hittade ett gäng men det verkar vara samma program under olika namn och man kunde bara konvertera en liten snutt sen var det dax att betala. Betalningen är ju inget problem men man vill ju gärna se att det funkar fullt ut först. Lyckades till sist att få PCn och Creative labs programmet att mecka till nån slags konvertering men kvalitén blev lite si så där. Nåväl filmen ligger på tuben nu för den som orkar leta. Kan rekommendera kameran i alla fall Creative Live! Cam Optia AF. Den funkar i Mac oxå men inte så bra det finns inga bra drivar så upplösningen och annat blir inte bra.

Postat

Finns det nån motsvarighet på Super till Mac? Tips mottages tacksamt

Postat

Tackar, ska testa.

Postat

Det verkar bara vara för 10.3 o 10.4 har en intelmac med Leo i glömde säga det.

Postat
  anarkisten1 sa:
har en intelmac med Leo i
Har du provat att importera avi-filen i iMovie och använda iMovies inbyggda funktion för att koda/ladda upp till YouTube?

Vilka strömmar finns inuti avi-filen? Alltså, om bilden är i MPEG-1/DivX/H264/Windows Media har det betydelse, likaså om ljudet är PCM WAV/MP3/AC3 eller kanske OGG.

MPEG Streamclip kan koda MPEG-4 av det mesta.

Annars kan jag rekommendera VisualHub. Det kostar visserligen några dollar men det fixar allt. Jag har själv köpt det och är helnöjd.

Postat

Får kolla upp med imovie är för ny på både mac och video överhuvudtaget så jag vet ytterst lite om alla olika format. Super verkar funka bra på PCn tack för det tipset. Jag köper nog visual hub och även appzapper så man får bort sånt man inte vill ha kvar.

Postat

Tack Linus ska omedelbums tanka hem, skickar en cyberhug for you. Har du nåt tips om hur man meckar till drivar eller infoplisten eller nåt så man får till uppdateringen eller vad man ska kalla det (så att inte bilden segar) för en Creative Labs Live! Cam Optia AF så skickar jag blommor. Kameran är riktigt bra för pengarna så det är en bedrövelse att det inte går att få full sprutt på den.

Postat
  Linus sa:

Shit. Stark kandidat till världshistoriens sämsta website. Att behöva ha en downloadguide vittnar om en inte helt genomtänkt marknadsföring för sitt program......

Tack för tipset dock. Ska också testa programmet när deras server behagar svara.

😄

Postat

Det är så här att när grejorna är bra och det är gratis så vill alla hänga på och varje softwarehouse som bara ligger i närheten av det område som grejen ska användas till tar chansen. Öh du hörru länken funkar inte men du kan alltid ladda hem via oss mot en liten kostnad så står det på sida efter sida eller så har man en egen variant/liknade produkt som man kan få köpa. Fan vad dom snyltar på andra i den här branschen. Så verkar det vara med Super oxå det tog en jäkla tid att hitta själva nedladdningslänken. Nä jag köper nog appzapper.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.