Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! Jag är förövrigt ny här på forumet, så ett "hej" från mig nu såhär in på natten!

Jag har nyligen skaffat mig ett externt ljudkort, ett Interface Lexicon Omega Studio. Köpte det begagnat på musikbörsen och fick inte med några skivor eller någon manual till detta så, men jag har kopplat in det till datorn.

Jag är jättegrön på inspelning och sånt på dator, och behöver nu hjälp.

Jag ska spela in instrumentala låtar, så det är trummor, gitarr och bas som ska vara med, minst. Kommer säkert vilja ha piano eller så någon gång, men allting ska gå att göras från mitt tangentbord och med min gitarr.

Vad ska jag använda för program för att spela in bäst, och redigera osv?

Vad behöver jag installera för att få mitt ljudkort att fungera?

Hur ska jag programmera allting sen och koppla det?

Tack på förhand!

Annons
Postat (redigerat)

😛 Du kommer att behöva detta forum för att lyckas! Läs lär och lyssna! Låter det rätt så är det rätt..... Du måste först förstå dig-själv innan du kan ta steget in i denna djungel. Många kommer veta (andra kommer undra) vad du egentligen vill. Men bara du kan lära dig förstå de visioner du själv har. Lyssna och lär! Men ge aldrig upp...

(oops.. stava var det)

Redigerat av ErrareHumanumEst
Postat (redigerat)

börja med att klicka på längen för att hämta program varan till ditt ljudkort (senaste drivrutinerna) Lexicon omga homepage

sen kan du ju ladda hem audacity som är ett gratis inspelningsprogram eller köpa Cubase eller nått annat. (klicka på "audacity" så kommer du till sidan för nedladdning)

vålkommen på forumet och lycka till i framtiden med inspelandet.

Redigerat av sixties
Postat

Tack så mycket för hjälpen! 😛 Nu ska jag fixa det och prova lite och se hur det fungerar 😲

Postat

Jag såg att med audiacity finns det inga trummor eller någonting, så jag undrar om det fungerar bra med fruity loops? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.