yonaz666 Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 tjeeena jo jag vill överföra en låt jag gjort i guitar pro till cubase och lägga på lite midi instrument så de låter lite tuffare =) men jag hittar ingen bra gitarr vst till distad gitarr jag har isf virtual guitarist men den spelar inte som jag vill? helt annan rytm etc? sen har jag realguitar och den spelar som jag vill men de ska inte va akustisk gitarr haha ^^
Claes Holmerup Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Det är synd att VirtualGuitarist har utgått, så det går inte att uppdatera längre - för i VG2 har man möjlighet att editera kompfigurerna... 😛
yonaz666 Postat 25 juli 2008 Trådstartare Postat 25 juli 2008 ngn tip på ngn vst med distad gitarr? ^^ hällst gratis och låter bättre än guitarpros skit
Twoface Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Vill du att det ska låta bra så kör Guitar Rig 3.
Egghuvud Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Du menar kanske VSTi? när du skriver Vst så tror jag att folk tror att du menar att du vill använda en vst-effekt typ guitar rig, men du vill egentligen ha instrumentet. (I:et efter vst) Tja du kanske kunde testa med ReFX Slayer? Den låter rätt så tufft. Fast den är ju inte gratis förståss. http://refx.com/?lang=en&page=products/slayer2/summary 🙂
Flebbo Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Det du kan göra är att använda Realguitar och skicka signalen vidare in i Guitarrig. Då låter det som en hyfsad el-gura =)
yonaz666 Postat 18 augusti 2008 Trådstartare Postat 18 augusti 2008 Det du kan göra är att använda Realguitar och skicka signalen vidare in i Guitarrig. Då låter det som en hyfsad el-gura =) oh gott! hur gör jag detta? 🙂
djstyler Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Jag använder dom två sakerna, Realguitarist och Guitarrig. I fl lägger jag vsti'n i en channel och sen lägger jag bara på Riggen som en effekt.
yonaz666 Postat 18 augusti 2008 Trådstartare Postat 18 augusti 2008 (redigerat) jag lyckades me detta de va iaf de sexigaste jag hört i vsti väg för distad elgura! slog slayer 2 med hästlängder! tycket de låter burkigt bara Redigerat 18 augusti 2008 av yonaz666
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.