Jump to content
Annons

Sonar 7 billig på Thooman

kolin

Recommended Posts

Har sett att Sonar 7 säljs billigt på Thooman. Sitter och kör 6:an och kan långt ifrån allt i det programmet. Vet någon om det är en jättevinst och köpa upp sig på 7:an?

Kolin

Dela på andra sajter

Annons

Bra pris! Du kan ju läsa själv på Cakewalk.com om nyheterna. Jättevinst, kanske, men det beror ju mest på om du tycker att du behöver nyheterna/uppgraderingarna eller ej?

Dela på andra sajter

Har sett att Sonar 7 säljs billigt på Thooman. Sitter och kör 6:an och kan långt ifrån allt i det programmet. Vet någon om det är en jättevinst och köpa upp sig på 7:an?

Kolin

Jag klickade förbi thomann men hittade inget tokbilligt (jag kan ju missat nåt? Har erbjudandet försvunnit?), så jag bara undrar om thomann verkligen kränger 7-an billigare än en vanlig uppgradering 6 till 7? Att uppgradera kostar väl 1500-2000 hos Cakewalk.

Jag har f ö valt att inte uppgradera från 6 till 7, därför att jag tycker 6an räcker för mig. Men det är ju en smaksak, en del godis och förbättringar följer ju med:)

tjing

Bengan

Dela på andra sajter

Ja ok, den såg jag, och det är billigt. Vad jag menade var att Kolin sitter på Sonar 6, och uppgraderingen från 6 till 7 ligger på 170 resp 220 Euro beroende på om man uppgraderar från Prod- eller Studioversionen.

tjing

Bengan

Jo jag fattade det,, 🙂

Jag hade 6 PE förr och skaffade uppgraderingen till 7 PE. Tyckte jag gjorde ett klipp då iom att jag handlade 6:an begat. Så jag landade på runt 3000 allt som allt.

..men blev lite sur när jag såg den där prislappen nu. 🙂

Lustigt hur dom kan ändra priset så där... 😉

Dela på andra sajter

Bra pris för en mycket kompetent DAW!

Det måste vara avsaknaden av dongel som gör programmet billigare än Cubase. 🙂😉

Dela på andra sajter

Lustigt hur dom kan ändra priset så där... 🙂

Jag köpte faktiskt mitt första Sonar (3 studio) för en tusenlapp. Ett rent fynd:) Det är ganska ofta man kan köpa en utgåva till fyndpris, om man kan tänka sig att köpa "förra årets version" och kollar nätbutikerna. Sonar kommer att släppa version 8 ganska snart, gissningsvis runt sept-okt. Thomann, och andra detaljister, kränger iväg potentiella hyllvärmare.

Att Sonar 8 släpps snart, kan oxå vara ett argument att hålla i slantarna en månad om det är en uppgradering man vill åt. Cakewalk brukar leverera lite specialdealar kanske sista månaden innan release; om man köper version 7 tillräckligt sent, finns god chans att man får uppgradering till 8 på köpet! Däremot: Om man ska köpa nytt så håller jag absolut med övriga postare; det är banne mig bara att slå till nu:)

tjing

Bengan

Dela på andra sajter

Det beror nog på vilken typ av musik du vill göra. 7:an är klart mer "out of the box" än 6:an

om du gillar att pilla på nya pluggar mer än vanlig audio inspelning. Är själv mycket nöjd med

7:an. Om vi pratar producer edition ej studio som är snikvarianten med mindre lull-lull.

Dela på andra sajter

Okey Bengan. Ska vi hålla i slantarna och slå till typ i aug-sept? Innan 8:an kommer och hoppas på billga uppdateringar?

Kolin

DS Vad gör vi med slantarna under tiden DS

Dela på andra sajter

Ja ok, den såg jag, och det är billigt. Vad jag menade var att Kolin sitter på Sonar 6, och uppgraderingen från 6 till 7 ligger på 170 resp 220 Euro beroende på om man uppgraderar från Prod- eller Studioversionen.

tjing

Bengan

iom att jag handlade 6:an begat.

Hur kan du handlat det beggat???

Sonar går inte att köpa beggat, det är ej tillåtet att sälja det i andra hand och det går inte regga ett beggat ex!!

Dela på andra sajter

tjing

Bengan

iom att jag handlade 6:an begat.

Hur kan du handlat det beggat???

Sonar går inte att köpa beggat, det är ej tillåtet att sälja det i andra hand och det går inte regga ett beggat ex!!

Det var oöppnat och oreggat så jag slog till. 😮

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Om man vill, kan man nu i augusti uppgradera från P6 till version 7 för 120 Euro (alltså 50 Euro off).

Däremot så ingår då INTE något löfte om fri version 8... Det dröjer väl ett tag till:)

tjing

Helt klart ett bra pris. Men det stör mig att 130 $ blir 120 €uro... Sist jag kollade kostade dollarn 6.30 kr och euron 9.30 kr...

Dela på andra sajter

Det måste vara avsaknaden av dongel som gör programmet billigare än Cubase. 😉😆

Hä! - jag visste väl att något saknades - konstigt att det fungerar ändå...... 😛😛😛😉

Håller med om att pris"översättningen" är knepig - att betala moms är en sak, men det verkar snarare vara fråga om att plocka ut mer pengar för att man kan, vill minnas att någon på CW´s Sonar-forum kommenterade att Roland skulle ha bestämt att priserna i EU ska vara högre - förhoppningsvis bara en gissning, men när man gör en jämförelse i största allmänhet på priser ex.vis CD, DVD, Jeans så verkar det inte helt otroligt längre...... - kolla Levi´s hos Sears/Roebuck t.ex. normal-priser kring 45$ = 270kr.( + moms & frakt ) - en smärre skillnad mot svenska affärspriser kring 1000-lappen........

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Kolin

De engelska handlarna verkar också sänka priserna nu:

£199 motsvarar väl en 2400:- ungefär... helt OK!

http://www.dv247.com/invt/45490/

http://www.dawsons.co.uk/acatalog/info_00076509.html

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Det måste vara avsaknaden av dongel som gör programmet billigare än Cubase. 🙂🙂

Hä! - jag visste väl att något saknades - konstigt att det fungerar ändå...... 🙂😛😛🙂

Håller med om att pris"översättningen" är knepig - att betala moms är en sak, men det verkar snarare vara fråga om att plocka ut mer pengar för att man kan, vill minnas att någon på CW´s Sonar-forum kommenterade att Roland skulle ha bestämt att priserna i EU ska vara högre - förhoppningsvis bara en gissning, men när man gör en jämförelse i största allmänhet på priser ex.vis CD, DVD, Jeans så verkar det inte helt otroligt längre...... - kolla Levi´s hos Sears/Roebuck t.ex. normal-priser kring 45$ = 270kr.( + moms & frakt ) - en smärre skillnad mot svenska affärspriser kring 1000-lappen........

Ja, men man får massa reklam om hur billigt det är att uppgradera. Sen när man kollar vad det kostar så är det priserna i dollar som det gäller. Mycket dyrare att uppgradera om man bor i Europa.

Blir nog inte att uppgradera till 7:an för mig, väntar nog till 8:an iaf. Den borde nog komma snart, hoppas de hittar på nått roligt till den.

Dela på andra sajter

Blir nog inte att uppgradera till 7:an för mig, väntar nog till 8:an iaf. Den borde nog komma snart, hoppas de hittar på nått roligt till den.

Jomen. Som spaceman påpassligt nämner HÄR så kan man beställa 8an fr o m 22/9. Så mycket detaljer har inte läckt än, men man får bl a med Dimension Pro (VSTi/Dxi) på köpet, och det är en toppsynth för er som inte har den:)

tjing

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.