Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har bra länkar till någon riktigt bra asio drivrutin?

Dom flesta jag har hittat har antingen kostat pengar eller inte funkat speciellt bra.

Vill se om jag kan pressa ner latencyn lite mera.

Har inget "bra" ljudkort inkopplat förtillfället.

mvh / micke

Annons
maart (oregistrerad)
Postat
http://www.asio4all.com bruar folk tipsa om. själv har jag aldrig provat (inte behövt) men vad jag vet ska den vara gratis. Vad är det för ljudkort du har?
Postat

asio4all har jag redan och jag fick det inte att funka. har dock inte lagt så mkt energi på att testa.

jag har ett terratech kort men får inte det kortet att funka , så nu under semestern gör ja musik på

det helt underbara integrerade ljudkortet på min laptop. det är bra grejer det =P

kör med nån vanlig asio nu kan pressa ner till ca 7ms i latency.

Postat
asio4all har jag redan och jag fick det inte att funka. har dock inte lagt så mkt energi på att testa.

jag har ett terratech kort men får inte det kortet att funka , så nu under semestern gör ja musik på

det helt underbara integrerade ljudkortet på min laptop. det är bra grejer det =P

kör med nån vanlig asio nu kan pressa ner till ca 7ms i latency.

Terratec har egna ASIO-drivers - och då ska man använda dem och inte ASIO4ALL. Detta för att det kan finnas specialfunktioner i ljudkortet, som ASIO4ALL inte har stöd för, men som tillverkarens ASIOdriver utnyttjar.

Till det integrerade ljudkortet måste du däremot använda ASIO4ALL för att det ska funka bra.

Postat

7 mS är inget att gnälla för.. Det ska väl ändå funka..

Postat

hehe Ja men det är inte därför som inte terratech kortet inte funkar. det är något annat knas. hade allt funkat bra med mitt nya ljudkort , hade jag inte laddat ner asio4all =P

Tack till alla som svara

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.