nilsemil Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 Hej! Windows mediaplayer kan ju inte spela filer samtidgt som Cubase är öppet i XP. Kan man komma runt detta om man vill höra wavfiler utan att behöva stänga ner Cubase? Emil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 Release ASIO in background, har jag för mig att inställningen heter, men jag kommer inte ihåg så här på rak arm var den finns... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 Om det handlar om enstaka filer kan du välja import i Cubase och lyssna på markerad fil utan att sedan slutföra importen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodilen Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 Det fungerar utmärkt om du kör Cuben i Asio och din uppspelare (låt säga winamp) i directsound. Nå det funkar med Sonar iaf... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nilsemil Postat 24 juli 2008 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2008 tack för svar, alla kloka. på min mac funkar båda samtidigt. undrar om steinberg kunde lösa på nåt vis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 tack för svar, alla kloka. på min mac funkar båda samtidigt. undrar om steinberg kunde lösa på nåt vis? En Mac använder inte drivare på samma sätt då dessa är inbyggda i OSX. Man slipper därför krångla med val av ASIO-drivare och annat utan det är Coreaudio som gäller vare sig man vill det eller inte. Sjukt praktiskt och något som Microsoft borde kika på till framtida uppdateringar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mixtur Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 Hej! Windows mediaplayer kan ju inte spela filer samtidgt som Cubase är öppet i XP.Kan man komma runt detta om man vill höra wavfiler utan att behöva stänga ner Cubase? Emil Release audio in background heter inställningen. Om du t.ex. har 48khz i projektet och spelar upp windows ljud kan det dock hända lite konstiga saker. Själv använder jag mitt moderkorts inbyggda ljudkort för "windowsljud" och ett annat för musik. Men det funkar bra att spela upp ljud i bakgrunden. En nödlösning är att välja import audio och sedan köra en preview i öppna dialogen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nilsemil Postat 24 juli 2008 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2008 (redigerat) vilket sammanträffande. http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=101066 PC Windows ASIO multiclient driver by Charlie Steinberg Redigerat 24 juli 2008 av nilsemil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.