Anders F Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 Hejsan Satt här nu och skulle mixa lite på ett projekt innan det är dags för trumpetpålägg och i väntan på att få hem vocalfilerna. Upptäckte till min förskräckelse att jag är inte alls nöjd med pianoljudet (som jag i början tyckte va coolt) eller basljudet då jag upplever basen som ojämn i frekvenserna. Att ta hit basisten igen hinner jag inte, och flygeln jag har blir inte stämd förrän i augusti och då vill jag fokusera på trumpeten och vocals. Så min fråga till er är att om jag har midifil på det jag vill ha, och ni råkar vilja vara lite snälla och har en bra plugg, om ni skulle vilja göra om dessa midifiler till Audio åt mig med eran mjukvara. Låten skall skickas in till årets melodifestival (ja jag vet att det inte är någon höjdare, men jag tänkte testa iaf), så därför är jag lite rädd att lägga ut filerna direkt i tråden. Så om du kan och vill hjälpa mig så skicka gärna ett PM eller skriv i tråden så skickar jag ett till dig. Det som jag vill ha gjort från midi till audio är alltså 1. en elbas 2. ett piano (flygel eller salsapiano) Hoppas någon vill hjälpa mig! MVH Anders
Filmtoken Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 Hej där! Har en rad basar och pianon/flyglar som gärna står till tjänst. PMa mig om det är intressant :-) Mvh Jesper
philipsaxin Postat 24 juli 2008 Postat 24 juli 2008 Art vista grand piano är en bra pianoplugg tycker jag! Tar en del plats dock och är rätt krävande. Amplitube är alltid bra på mycket också! Om du kör midi är det bara lägga amplitube efter baspluggen. Om man gör rätt kan det bli mycket fetare och man kan dista och ha sig om man nu vill det. Amplitube kör jag ofta på trummor också, inte cymbaler. Även på andra ljud funkar det, t.o.m. sång om man vill. Man kan lägga till rumsljud/akustik i det också vilket alltid är användbart. 😎 // Philip
Nordic Sound Postat 24 juli 2008 Postat 24 juli 2008 Art vista grand piano är en bra pianoplugg tycker jag! Tar en del plats dock och är rätt krävande. Amplitube är alltid bra på mycket också! Om du kör midi är det bara lägga amplitube efter baspluggen. Om man gör rätt kan det bli mycket fetare och man kan dista och ha sig om man nu vill det. Amplitube kör jag ofta på trummor också, inte cymbaler. Även på andra ljud funkar det, t.o.m. sång om man vill. Man kan lägga till rumsljud/akustik i det också vilket alltid är användbart. 😎 // Philip Jag har en del bra Piano Samplers och ska se om jag kan ratta in någon snygg midi bas, Använder mig lite av The grand,
Nordic Sound Postat 24 juli 2008 Postat 24 juli 2008 (redigerat) Har även PMI Piano magic Redigerat 24 juli 2008 av Hansar
Anders F Postat 24 juli 2008 Trådstartare Postat 24 juli 2008 tack alla som svarat i tråden. Har nu fått både bas och piano så nu j-vlar låter det bättre. Snacka om att man drog sig i håret när man satte sig för att mixa 😎 Tack alla som har ställt upp och som var villiga att ställa upp. MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.