gan0n Postat 22 juli 2008 Postat 22 juli 2008 Hittar inga drivrutiner som funkar till min Miditech midistart-2. Har laddat hem drivrutinerna för vista på www.miditech.de men dom funkar inte. Har sett att det är några tidigare som också har haft problem med midistart-2:an. Någon som fått det att fungera?! / Thomas
Lundin Postat 22 juli 2008 Postat 22 juli 2008 Sitter det en "plug'n'play-sticker" på undersidan av klaviaturet? VISTA USB driver for midistart-2/midistudio-2/midicontrol-2 models which are already USB Class Compliant and have the round plug & play sticker (see sticker) under the keyboard.
gan0n Postat 22 juli 2008 Trådstartare Postat 22 juli 2008 Nae.. inget "plug'n'play-sticker".. skumt.. Hur rackarns kan man lösa detta? 🙂
Lundin Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 (redigerat) Nae.. inget "plug'n'play-sticker".. skumt.. Hur rackarns kan man lösa detta? 🙂 1. Skicka ett mail till deras support och tar upp problemet 2. Sätter dig med armarna i kors och väntar tills en drivis dyker upp. 3. Installerar ett annat operativsystem 4. Prova om de andra drivrutinerna fungerar. 5. ? EDIT: Kom att tänka på det där med Plug'n'Play.. troligtvis behöver du bara göra installationen på ett specifikt sätt eftersom just Plug'n'play talar om för operativsystemet vad för typ av enhet som ansluts, automagiskt .. drivrutinen för Vista bör ju vara korrekt för hårdvarans funktion i övrigt. Redigerat 23 juli 2008 av Lundin
Flebbo Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 Drivrutinerna funkar utmärkt för mig på XP så om du inte hittar nån lösning så skulle jag installerat XP istället för Vista.
gan0n Postat 23 juli 2008 Trådstartare Postat 23 juli 2008 Drivrutinerna funkar utmärkt för mig på XP så om du inte hittar nån lösning så skulle jag installerat XP istället för Vista. Sjukt drygt att måsta byta till XP.. men det kanske är enda utvägen.. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.