Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan.

Kommer att bygga up en studio snart, och då behöver jag veta om någon av er vet någon firma som mäter up akustik. Det ska inte vara några amatörer utan någon firma som verkligen kan. Eftersom det är en lite dyrare studio för mer etablerade band.

Mvh Stoffe

Annons
Postat (redigerat)
Hejsan.

Kommer att bygga up en studio snart, och då behöver jag veta om någon av er vet någon firma som mäter up akustik. Det ska inte vara några amatörer utan någon firma som verkligen kan. Eftersom det är en lite dyrare studio för mer etablerade band.

Mvh Stoffe

Hej!

Vad har du för fabrikat på dina monitorer? Om du redan har, eller seriöst funderar på att skaffa dig Genelec så har Genelec denna mätning som en service åt sina kunder eller blivande kunder. Kontakta Sten på Genelec i Stockholm så får du veta mer. Lyckat till med bygget!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Redigerat av Ludgo-Pelle
Postat
Hejsan.

Mvh Stoffe

Hej!

Vad har du för fabrikat på dina monitorer? Om du redan har, eller seriöst funderar på att skaffa dig Genelec så har Genelec denna mätning som en service åt sina kunder eller blivande kunder. Kontakta Sten på Genelec i Stockholm så får du veta mer. Lyckat till med bygget!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Ok det var goda nyheter. Jo jag har tänkt att köpa in ett par genelec 8250 eller ett par 8040 och ett par yamaha ns10. För då kommer dom och mäter up hur stort det ska vara och vilket matrial man ska använda mm eller? är lite bakom flötet när det gäller bygge och sådant.

För tanken är att någon akustiker ska komma till byggnaden och mäta up exakta mått och vad för matrial som ska användas och sedan så har jag 2 st snickare som gör precis efter dessa mått och krav. Eller tänker jag fel?

Postat
För tanken är att någon akustiker ska komma till byggnaden och mäta up exakta mått och vad för matrial som ska användas och sedan så har jag 2 st snickare som gör precis efter dessa mått och krav. Eller tänker jag fel?

Att Mäta akustiken innan lokalen är byggd är meningslöst.Dock efter för att se var i rummet man behöver behandla det med absorbenter , diffusorer etc. Det du i första skeded söker är någon med vana att bygga Studioanpassade lokaler med allt vad Isolering och Akustik innebär.

Ingemar Ohlsson eller nått har jag för mig han heter är duktig på att designa och planera ett bygga av Studiolokaler.

Eniro / Ingemar Ohlsson

Postat
Att Mäta akustiken innan lokalen är byggd är meningslöst.

Om man inte mäter upp rummet innan så vet man inte vilka resonansfrekvenser man ska behandla.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.