Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Okej nu har man funderat att köpa nytt grafikkort eftersom mitt x300 128 mb inte hänger med så bra i svängarna längre.

Har tittat ut dessa tre:

hd3650 512mb Gddr3

hd3850 512mb ddr3

hd3650 1gb ddr2

Strunta i vilken återförsäljare det är, valde bara länkarna efter ca pris och info!

Nu till frågan, vilket av dessa ska man köpa?!....

Förväntar mig inte att ni kan sånt här, men om någon kan det så räcker det! Har beslut ångest!

Tack ändå!/DjStyler

Annons
Postat

1 GB grafikminne går fetbort. Slösa inte med minnesadresser ifall du vill ha gott om RAM i burken för samplingar.

512 MB på grafikkortet är mer än nog kraftfullt.

Är speldatorn prioritet eller varför har du valt dessa modeller?

Postat

Precis som Claes är inne på ska du välja ett kort efter ljudnivå också. Att köpa ett monster grafikkort resulterar också i att du får dras med en extra fläkt som kommer att låta mycket. Såvida du inte har ett ljudisolerat skåp datorn står i ska du inte köpa ett sådant kort.

Men i och med att du nämner att ditt kort inte hänger med i svängarna låter det som att lirar en del spel? För när det gäller musikprogram bör det kortet du har räcka gott och väl.

Ett märke jag kan rekommendera som har många feta kort med låg ljudnivå är XFX. Komplett.se har många av dom i sitt sortiment, se till att kolla pris/prestanda/ljudnivå för att göra ditt val optimalt. Sök även via google på rekommendationer. Jag kan tyvärr inte namnge någon specifik modell då jag inte är så insatt i pc världen som jag va förut, då man byggde egna burkar flera ggr i månaden.

Postat
Jag hade valt något annat än dessa tre, eftersom alla har kylfläkt som väsnas...
Ett märke jag kan rekommendera som har många feta kort med låg ljudnivå är XFX. Komplett.se har många av dom i sitt sortiment, se till att kolla pris/prestanda/ljudnivå för att göra ditt val optimalt. Sök även via google på rekommendationer. Jag kan tyvärr inte namnge någon specifik modell då jag inte är så insatt i pc världen som jag va förut, då man byggde egna burkar flera ggr i månaden.

Gör inte så mycket dels eftersom jag använder väldigt slutande lurar och har annan hårdvara som väsnas!

Är speldatorn prioritet eller varför har du valt dessa modeller?

Anledningen till valet av dessa är att jag förutom att prodda spelar en hel del! 😲

1 GB grafikminne går fetbort. Slösa inte med minnesadresser ifall du vill ha gott om RAM i burken för samplingar.

512 MB på grafikkortet är mer än nog kraftfullt.

Förstår inte vad du menar, varför skulle ram-minnet reagera på video-minnet?

Tack för alla svar!/DjStyler

Postat
Anledningen till valet av dessa är att jag förutom att prodda spelar en hel del! 😲
Okej, då tycker jag att du ska vända dig till FZ med din fråga.
Har du bara 1 eller 2 GB RAM i datorn behöver du inte bry dig om det.
Postat
Okej, då tycker jag att du ska vända dig till FZ med din fråga.
Har du bara 1 eller 2 GB RAM i datorn behöver du inte bry dig om det.

Ska se, har ställt samma fråga på crysis sverige som man också hänger en del på.

Har 2,5 fysikt och 4 , nånting sammanlagt! 🙂

Postat
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=245498

...om man ska spela spel också...

Klart jag ska spela, men att lägga ut 1 ½ tusen på ett kort som presterar som dom korten jag länkar till, är... slöseri!

Dessutom har jag inte plats eller ström för det kortet! 😉

För det första så presterar ett 8800GT bättre än ett HD3850;

http://www.overclockercafe.com/Reviews/VGA...0_Turbo/pg4.htm

men kanske viktigare för oss på detta forum, så saknar "Sparkle GeForce 8800GT Cool-pipe" fläkt, vilket är ganska viktigt för oss musiker. Sen att du inte har plats är en annan femma.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.