Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! Håller på att fixa min studio. Lokal, all utrustning osv. Och har lite frågor till er experter =).

Skulle denna datorn fungera:

MODERKORT

Asus P5B

PROCESSOR

2.4GHz Intel Core 2 Duo E6600 4MB L2, socket 775

RAM

2GB, 2 x Samsung 1024MB PC4200 DDR2 DIMM 240 pin 533 MHz

GRAFIKKORT

Gigabyte GeForce 7600 GS, Silentpipe 2, 512MB

SKÄRM

17" Samsung SyncMaster 730BF, 2ms

HÅRDDISK

250GB Seagate Barracuda, SATA 300, 8MB cache.

Tillbehören till den är en firepod (senare dubbla). lite mickar o skit. Skulle datorn klara av detta utan problem?. Tänkte att det är extra bra att det är dual core och 2.4ghz är väl ganska bra ?.

OBS! Har begränsad budget, så kom inte med andra förslag utan säg bara för och nackdelar! 😄

Tacksam vid svar!

Annons
Postat

Det första jag reagerar på utan att ens kolla upp moderkort osv är att minnena är utdaterade. Satsa på minst pc6400 ddr2 minnen, de kostar inte så värst mkt idag -2 gb 400-600 kr. Tycker inte man ska slänga in så långsamma minnen som pc4200 i en sån såpass modern burk.

Postat

Okok. tack för svaret Apep. Men detta går till denna datorn?. Trodde moderkortet ville ha "bestämda" ram minnen. om du förstår vad jag menar.

Postat
Okok. tack för svaret Apep. Men detta går till denna datorn?. Trodde moderkortet ville ha "bestämda" ram minnen. om du förstår vad jag menar.

PC6400 minnen funkar absolut till asus p5b. Om man är osäker på vilka minnen man ska köpa kan man kolla upp i asus qvl (qualified vendor list) där står det vilka minnen tillverkaren av moderkortet har testat kortet för.

Postat

Okok! Tack för din hjälp!. Slår till på datorn i veckan och köper till nya minnen. Återkommer!

Postat

Då kanske du skall kolla upp ett moderkort som tar pc6400 ddr2 minnen.

En 17" skärm är väldigt liten för musikändamål, framförallt om du ska köra cubase el likn. En widescreen skärm är trevligt för ändamålet oxå.

En 250GB hårddisk låter lite snålt, du får ju en 500GB för några tior extra, kan även vara bra att ha en separat hårddisk för audio.

/Xarl

Postat

xarl: Moderkortet klarar tydligen det =). Och ang skärm så köper jag den utan skärm. kom på nu när du sa det att det är lite litet faktist. Ha det och tack igen för svaren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.