Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

ok, det är kanske jag som är lite knäpp, men hur gör man så man får arret i cubase och ljudet ifrån reason i en och samma fil :S

Annons
Postat (redigerat)

Det var så att jag kom på att det inte var det bästa stället att lägga frågan på 🙂 sorry. Varför står det "The left and right locators must be set" när jag försöker exportera?

edit: hehe, kom på vad det betydde 🙂

Redigerat av Richi88
Postat

Du måste ange var projektet börjar och slutar för att kunna exportera. Gå upp i rulern och Högerklicka (tror jag att det är) så att du får markörer. Dra sedan den ena till början av projektet och den andra till slutet av det. 🙂

Postat

Ja, som det stod i min edit så kom jag på av mig själv 🥰 Men nu har jag en anna fråga. Min polare får så här snyggt fade out/in. Hur fixar man sånt? Sen så undrar jag hur man gör vissa stycker sumpigt och sen blir klarare som Antiloop använder sig mycket av?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Du får nog beskriva tydligare vad du gör. Använder du Rewire, eller vill du exportera hela din låt i Reason och lägga in i Cubase?

Postat

Är detta en dubbelpost, eller är det deja vu i min sega hjärna nu igen?

Var det du som glömt sätta locators?

Om du kör med rewire så exporteras Reason-ljudet också.

Postat

Det är en dubbel. Jag kom på att den första inlägget inte var det bästa stället att lägga på 😆 sorry. Men jag har fått svar på det. Men nu har jag en annan. Hur fadar man Dr: Rex i Reason?

Postat (redigerat)

Skapa en ny tråd i Reasonforumet om inte följande svar hjälper dig:

alt 1:

Skapa ett sequencerspår för mixern. Spela in och dra i regeln (på mixern) som hör till rex:en.

Om du lyckats med din automatisering skall det synas ett litet grönt streck runt regeln du pillat på -när du stoppat inspelningen.

alt 2:

Markera rex:en i sequencern och spela in. Dra i master volym-regeln på rex:en.

Redigerat av Dumb Dan
Postat
Min polare får så här snyggt fade out/in. Hur fixar man sånt? Sen så undrar jag hur man gör vissa stycker sumpigt och sen blir klarare som Antiloop använder sig mycket av?

Ingen diss eller så men hur menar du egentligen? 😳

Postat
Min polare får så här snyggt fade out/in. Hur fixar man sånt? Sen så undrar jag hur man gör vissa stycker sumpigt och sen blir klarare som Antiloop använder sig mycket av?

Ingen diss eller så men hur menar du egentligen? 😳

Du menar kanske filtersvep på hela mixen? Kan inte komma på nån låt som har det på rak arm nu.

Vad det gäller fade så finns det väl ett menyval i Cubase för just detta? Markera först området du vill behandla.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.