Jump to content
Annons

En Robin Hood serie från runt 90


JJRockford

Recommended Posts

Stod på Åhlens häromdagen och kollade DVD-boxar. Fick se att BBC nyligen gjort någon spelserie om Robin Hood. Då slog det mig att det runt 90, möjligen ett par år tidigare eller senare, gick en Robin Hood-serie på TV4 som jag då tyckte var väldigt bra. Man kan för all del förledas av sånt, tyckte t ex inte att den gamla serien av Narnia var speciellt bra när jag såg den för några år sen, trots att jag mindes den som magisk från min barndom 😮 Men grejen var att jag tror att även mamma och pappa tyckte serien var bra. Den var ingen jätte-traditionell Robin Hood-serie, en del övernaturlig inslag. Kommer ihåg att Robin själv hade långt svart hår, men dog efter en säsong eller två (i serien alltså) och blev ersatt av en Robin med långt ljust hår. Någon som kan hjälpa mig med mer vad den kan ha hetat eller något, så att man kan försöka jaga fatt på den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ohh... minns den också från min barndom. Gick på Sky one.

Men vad hette den? "Robin the hooded man"? Eller hette den bara "Robin Hood"?

Minns i alla fall att "Clannad" gjorde den fina musiken (Enyas syskon).

Link to comment
Dela på andra sajter

När du säger det, vet inte om dom kallade han just "Robin Hood", utan kanske något i stil med "Robin in the hood" eller "Robin with the hood"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Robin of Sherwood är en riktigt grymt bra serie!!

Satt som förtrollad vid varje avsnitt. Den har verkligen hög klass, bra skådisar och manus.

Musiken är riktigt stämningsfull. Efter visst letande skaffade jag alla avsnitt förra året 😛

Tror det ska finnas en dvd box att köpa men den är nog svårt att få tag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...