Jump to content
Annons

addictive drums: inget ljud?

Recommended Posts

snottface (oregistrerad)
Postat

Tjenix!

Har cubase 3sx och installerade addictive drums full efter att ha provat deras demo. Första gången funkade det(inifrån cubase). Plockade upp det idag och inget ljud kommer nu från programmet. Kan väl tilläggas att det inte är "original"..........

Plockar man in cubase egen drummis, lm7, så hör man deras ljud.

Slår man på AD:s pads, ex kick, så ger den inget utslag i monitorn.

Eh...någon som har ett tips om vad det är som felar. Vill helst inte installera om det igen för det var ett j-v juxande.

jepp

snottface

Annons
Postat
Tjenix!

Kan väl tilläggas att det inte är "original"..........

Om du köper det istället kan du få ordentlig support från XLN Audio 😆

Postat
Vill helst inte installera om det igen för det var ett j-v juxande.

snottface

FYI: Originalversionen är lättare att installera. Inget juxande! 😄

Postat
Vill helst inte installera om det igen för det var ett j-v juxande.

snottface

FYI: Originalversionen är lättare att installera. Inget juxande! 😮

Jag kan bara hålla med, inte om AD - jag använder det inte - men om original vs crackat.

Jag körde nästan bara crackade program och pluggar för några år sedan och hade problem med datorn hela tiden. Nu har jag köpt de program och pluggar som jag gillade mest, plockat bort resten och har inga som helst problem med datorn.

Så även om gratis är gott så är det ännu godare när alla program fungerar som dom ska och man slipper lägga ner tid på att felsöka då man egentligen vill skriva och spela in musik!

Postat

Jag hade ett liknade problem med Sonar 7, men uppdaterade sedan till 7.02, då funkade det genast bättre 😮

Kör du med den seaste 3.xx versionen med SX ?

Postat (redigerat)

Jag måste bara fråga dig Lars hur det känns att läsa ett sådant här inägg. Kan ju tänka mig hur mycket tid och pengar ni lagt ner på att göra pluggen, och när man sedan får det såhär in your face så att säga med folk som använder det olagligt. Tycker du verkar vara väldigt lugn, kan tänka mig hur jag hade reagerat 😮

Om man inte kör crackat så flyter datorn bättre vilket ju är självklart. Och vad är viktigare när du har kunder i studion än att inget tekniskt börjar strula? Hur proffsigt är det att allt hänger sig och kunden får stå som ett fån och bara vänta på att du ska fixa ditt crackade program och se ut som ett ännu större fån? En annan fördel jag tycker med att köpa sakerna är ju supporten såklart.

EDIT: Sorry för OT

EDIT 2: Kan tilläggas att jag tror man lär sig pluggen bättre om man köper den, för då har man betalt pengar för den och lämnar den inte lika lätt.

Redigerat av Gizmozis
Postat
Kan tilläggas att jag tror man lär sig pluggen bättre om man köper den, för då har man betalt pengar för den och lämnar den inte lika lätt.

Bara det är anledning nog att betala för pluggen...

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tjenix!

Har cubase 3sx och installerade addictive drums full efter att ha provat deras demo. Första gången funkade det(inifrån cubase). Plockade upp det idag och inget ljud kommer nu från programmet. Kan väl tilläggas att det inte är "original"..........

Plockar man in cubase egen drummis, lm7, så hör man deras ljud.

Slår man på AD:s pads, ex kick, så ger den inget utslag i monitorn.

Eh...någon som har ett tips om vad det är som felar. Vill helst inte installera om det igen för det var ett j-v juxande.

jepp

snottface

Det är så att här får man ingen hjälp med crackade program. Ta och läs forumreglerna.

Postat
Kul med negationer och citationstecken! 😄

Det ska sägas att mitt inlägg inte är "seriöst".

drloop (oregistrerad)
Postat

Ja nu kanske jaginte är så nykter...

LOL

DieHard (oregistrerad)
Postat

Inte seriös? Eller är det en crackad Linus vi läser? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.