Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! ☺️

Har lirat gitarr i sammanlagt kanske 4.5 år nu, så är inte direkt nybörjare vad gäller spelandet eller så. Jag är snart 18 bast, men när det kommer till micar/träslag och vad som passar bra till olika musikstilar så ligger jag nog på samma nivå som en såndär 12-åring som sitter på sitt rum med fördragna gardiner och plonkar nothing else matters-introt på sin sprillans nya squire från hobbex...

Jag har för nuvarande:

*En Jackson Dinkey med EMG hz-micar

*Peavey rockmaster preamp, med Peavey classic 60/60 slutsteg och en stabil MUG-låda.

*Boss Metal-zone, som jag brukar använda på spelningar

* och en Squire, från hobbex .. hhrrm

Två gitarrköp närmar sig. Först och främst en metal-gura, och då menar jag en riktig metal-gura.. Folk ska bli sugna på kött när dom hör den spela.

Och så behöver jag också en funk-gitarr till ett funk-band (rimligtvis)..

Finns det några speciella träsorter som passar bra till de syften jag nämnt? I kombination till några micar kanske? Jag kan som sagt ingenting, så blir glad för alla spekuklationer, tips, whatever :rolleyes:

Tack på förhand /Emil

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.