Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag kan köpa truth 2030 6 månader gamla för 1000kr skall jag slå till?

De är ju passiva, räcker strömmen från en mixer typ UB802 (som jag beställt)

(säg inte att de är skit och skall köpa mycket dyrare bara) är de värda sitt pris är det jag vill veta.

Annons
Postat

Äh... få se nu, det är 2030P du menar? De har ju tydligen kostat 2200:- ungefär och själv har jag bra erfarenheter av Behringers lite större aktiva B2031.

Det är säkert inget fel på de monitorerna och om du får dem för en 1000:- så är det ju inte mycket att bråka om.

Men när det sedan gäller mixer..? Jag kanske har helt fel men... den lilla mixern har väl inget slutsteg för att driva högtalare/passiva monitorer?!?!?

Den har väl kraft att driva ett par hörlurar, men mer än det känner jag inte till. Jag kanske har fel?!

Postat

okej...vad behöver man för att driva passiva högtalare?

Annars kanske det är bättre ekonomi att köpa aktiva....

Kanske idiotfrågor...men jag är nybörjare på detta

Postat (redigerat)

Mixern kan absolut inte driva ett par högtalare direkt. Du behöver ett slutsteg för att driva passiva monitorer. I aktiva finns det inbyggda slutsteg. Dock är ofta kvaliteten på både slutstegen och de aktiva delningsfiltren i billiga aktiva monitorer av ganska risig kvalitet - så man ska inte vänta sig underverk för så lite penger... 😆

Ibland kan det faktiskt t o m vara ett bättre val att köpa de passiva modellerna och köra med ett slutsteg av bättre kaliber för att driva dem, än att köpa de aktiva...

Frågan är dock om man märker så stor skillnad innan man har skaffat lite mer erfarenhet... 😆

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.