Jump to content
Annons

Hur göra back up av projekt i Cubase


Soxic

Recommended Posts

1.) Hur gör man backuper av sina låtprojekt i Cubase? Vill få ner det till CD-skiva och så att dessa projekt enkelt kan importeras igen om jag vill göra lite ändringar eller mixa om. Räcker det med att bränna audio-, freeze- och projektmappen på en DVD-skiva? Minns att jag hade ett skitbra ex av tidningen Studio som tog upp just detta, men den har jag tappat bort. :-(

2.) I min audio-mapp har jag 3.55 GB ljudfiler till endast 12 låtar. Saken är den att det däri samlats omtagningar och annat som jag inte ens använder till mina projekt. Jag trodde att sådant raderades automatiskt. Hur ska jag nu kunna avgöra vilka filer som verkligen används av projektet eller inte? Hmm.

Väldigt tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det finns en fin funktion under arkivmenyn som heter "save project to new folder"....när du kör det kommandot kan du välja att radera alla filer som inte används...sen kan du kasta din ursprungliga mapp...

en liten hake bara.....om du har sparat några externa filer i din projektmapp t.ex. ljudinställningar eller kankse en wordfil med anteckningar så kommer dessa inte att följa med

Link to comment
Dela på andra sajter

Save project to new folder är en bra funktion, sedan tycker jag att du ska börja organisaera dina audiofiler bättre, då slipper du det här problemet i framtiden. Skapa en separat mapp för varje låt och lägg bara filer som tillhör den låten i den mappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med Bakke!

Skapa en ny mapp för varje projekt, gör det varje gång du startar ett nytt och inte i efterhand. Där kan du dessutom spara olika versioner av projektet. Undermapparna kommer bara innehålla filer från just det projektet. Plättlätt sen att spara ner hela projektmappen till en CD eller DVD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...