Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har funderat ett tag på att köpa en midiklaviatur som ja kan använda i studion hemma.. men nu har ja tänkt mig att kanske köpa ett digitalpiano/synt eller liknande som man kan ha live också, där man kan ratta lite olika ljud o så på. Det ska ha midi-stöd och vara anslagskänsligt.. men ja har helt ny på den här fronten så ja kan ingenting om detta, mer än att ja kan spela lite piano o så.. hehe. så ni får gärna tipsa mig 😉 vad ska man köpa? hur mycket måste jag lägga för att få nåt bra? osv..

Annons
Postat

Om du bara är ute efter miidi-klaviatur ... jag testade ett Studiologic VMK 161 på 4Sound på Folkungagatan i Stockholm. Det var en klart trevlig bekantskap. Om jag inte hade ett större klaviatur redan så skulle jag nog skaffat en sån. Finns i flera olika storlekar.

Annars är ju Yamahas klaviatur bra. Du kan ju t ex testa P70 eller P140, beroende på vad du tänkt för prisklass ...

Postat (redigerat)

Jag har en M-Audio Keystation 61 som jag är nöjd med.

Ett tips är att du söker, detta har behandlats förut.

Redigerat av Daniel H
Postat
Jag har en M-Audio Keystation 61 som jag är nöjd med.

Ett tips är att du söker, detta har behandlats förut.

Mmm har provat att söka, men gick inte så bra :rolleyes: fast ja får väl söka mer då.. 😛

men ja har nog tänkt mig mer än midiklaviatur, för ja vill kunna använda det live också. Prisklass helst inte över 5000:-

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.