Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag skulle vilja ha en väldigt billig aparat som splitar en stereosignal till flera. Någon som vet vart det kan finnas, elelr vad det heter? Det ska användas till inspelning, så att jag kan lyssna samtidigt som någon spelar. Helt enkelt för att göra så att man kan ha flera hörlurar inkopplade samtidigt, utan att behöva ha flera utgångar.

Det finns ju "hörlursförstärkare" på 4sound.se, som verkar göra det jag vill, men billigaste kostar ju 900. Finns det inget som gör samma sak, fast för ca 100 kr? Det spelar ingen roll om inte ljudet blir toppenbra, bara det inte låter dåligt. Jag kan ju koppla bort den vid editeringen efteråt.

Annons
Postat

samson har en liten hörlursförstärkare som heter s-amp och kostar typ 400 pix beggat.. annars finns thomanns egna märke som har sådana med. kostar obetydligt lite..

Postat
Jag tror det blir en från Thomann. Vet någon hur bra Thomanns egna är?

Antagligen ungefär samma kvalitet som Behringer och andra budgetfabrikat (många sådana tillverkas dessutom på samma fabriker i Kina) - men när det inte kostar mer än 255:- om du knallar in i din lokala musikaffär och tar Behringer-modellen jag nämnde, så är det väl inte lönt att ta det från Tyskland och betala frakten också...? 🙂

Postat
Jag tror det blir en från Thomann. Vet någon hur bra Thomanns egna är?

Antagligen ungefär samma kvalitet som Behringer och andra budgetfabrikat (många sådana tillverkas dessutom på samma fabriker i Kina) - men när det inte kostar mer än 255:- om du knallar in i din lokala musikaffär och tar Behringer-modellen jag nämnde, så är det väl inte lönt att ta det från Tyskland och betala frakten också...? 😛

Jag ska köpa annat från Thomann också, så frakten åker jag på ändå. Och jag tyckte den på Thomann såg lite bättre ut, rent visuellt. Men tack ändå, för svaret.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.