Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag behöver eran hjälp. Har försökt att använda externa effekter till mitt sx2, men jag kan inte få det att fungera.

Jag har ett Motu 828mkII och hade tänkt att köra ut signalen från ett inspelat spår till en extern kompressor. För att sedan spela in den nya signalen på ett nytt spår.

Jag har gjort så här:

Jag körde ut signalen genom out 1 på ljudkortet och sedan kör jag signalen genom kompressorn för att sedan ta in signalen via in 2 på ljudkortet.

I SX2 så tryckte jag alltså i att originalspåret skall ut via out 1, och det nya spåret trycker jag i att signalen kommer in via in 2 och out via stereo out. Och jag trycker även in monitor knappen på det nya spåret.

Men det som händer är att jag hör både original spåret och det som gått via den externa kompressorn. Detta är grymt irriterande.

Är det någon som vet exakt hur jag ska gå till väga för att kunna använda mig av mina outboards?

Annons
Postat (redigerat)
Är det någon som vet exakt hur jag ska gå till väga för att kunna använda mig av mina outboards?

Ja det finns det... 😆

Men MOTU har väl en egen mixerpanel? kolla så inte alla grupper är kopplade till master out internt... då får du dels Cubasesignal OCH MOTU's masterkanal samtidigt.. Jag tror det ska gå att ta bort routingen i MOTU's kontrollpanel så att alla kanalerna inte mixas i den egna mixermjukvaran...

Kolla upp detta först innan vi grottar ner oss i huvudvärk modell större 😆

Det funkar f:ö utmärkt att göra som du vill att det ska fungera... jag har kört så sedan SX 2 kom ut.. men med 16 Creamwarekanaler...

Redigerat av demoniqus
Postat

Ja det finns det... :rolleyes:

Men MOTU har väl en egen mixerpanel? kolla så inte alla grupper är kopplade till master out internt... då får du dels Cubasesignal OCH MOTU's masterkanal samtidigt.. Jag tror det ska gå att ta bort routingen i MOTU's kontrollpanel så att alla kanalerna inte mixas i den egna mixermjukvaran...

Kolla upp detta först innan vi grottar ner oss i huvudvärk modell större 🙁

Det funkar f:ö utmärkt att göra som du vill att det ska fungera... jag har kört så sedan SX 2 kom ut.. men med 16 Creamwarekanaler...

Ahhhhhh! Du är en ängel. Så enkelt det kan vara ibland. Hehehe, det är ju så man skäms!

Jag ändrade som du sa i Motu`ns mixerpanel så att original kanalen inte skickades till main out, och vipps så var det hela löst!

Tack än en gång!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.