Jump to content
Annons

Pianobarmusik


MusicGene

Recommended Posts

Vad har ni för musiktips till en pokerkväll? Jag hade tänkt mig lite rökig atmosfär, en hes översminkad sångerska och en sargad alkoholist bakom pianot. Kanske nån liten doakör eller nått bleckblås?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, gör en pokerlåtmmix:

Ace Of Spades - Motörhead

En joker i leken - Björn Skifs

The winner takes it all - ABBA

One eyed jack with moustaches - Slade

Call on me - Eric Prydz 😆

Jopp! Och sen kör du vidare med:

"From a Jack to a King - Presley"

"Deck of Cards - Tex Ritter"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jopp! Och sen kör du vidare med:

"From a Jack to a King - Presley"

"Deck of Cards - Tex Ritter"

Öh var det inte någon av grabbarna Miller, Ned eller Roger som gjorde "From a jack to a king"? Ned va?

Min brorsa (store) hade den som singel på slutet av sextio, blå tror jag den va.

Intresseklubben kan anteckna! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Billy Holliday?? Kanske för bra musik för att kunna koncentrera sig på korten. Annars given!! (Jag försökte låta bli, men men) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Beach Party. 70-talsgrejor med mindre entertainmentorkester spelar för överklass och noveau-riches, utomhus. Sorl i bakgrunden. House of the Rising Sun, Hava Nagila. Vit flygel.

Jag kan också tipsa om tyska studio-easy-listeningproducenterna Blue Knights (lättare att få tag på). Bör passa.

Någon här skrev Diana Krall eller Norah Jones. Båda passar utmärkt. Glöm inte Frankie (Frank Sinatra, alltså) och plattan Who loves you baby med Telly "Kojak" Savalas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...