MusicGene Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Vad har ni för musiktips till en pokerkväll? Jag hade tänkt mig lite rökig atmosfär, en hes översminkad sångerska och en sargad alkoholist bakom pianot. Kanske nån liten doakör eller nått bleckblås?
VacUm Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Tom Waits? Han har ju gjort massa sånt.. Annars finns det ju gammal jazz som passa utmärkt.. Stan Getz är lagom tråkig så man inte blir för intresserad av musiken..
Stinkey (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Elkie Brooks verkar passa utmärkt en sådan kväll/natt.
captain nemo (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Diana Krall Jane Monheit eller kanske Norah Jones //nemo
MusicGene Postat 1 november 2004 Trådstartare Postat 1 november 2004 Stan Getz är lite för mycket jazz. Brooks var lite för mycket 70-tal. Tom Waits gamla skivor är lite balla. Tack för tipsen.
Lindeberg Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Dionne Warwicks 60-talslåtar, av Bacharach/David. Den Ultimata Pianobarsmusiken.
hammagrella Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Ja, gör en pokerlåtmmix: Ace Of Spades - Motörhead En joker i leken - Björn Skifs The winner takes it all - ABBA One eyed jack with moustaches - Slade Call on me - Eric Prydz 😆
Andreas L Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Ja, gör en pokerlåtmmix: Ace Of Spades - Motörhead En joker i leken - Björn Skifs The winner takes it all - ABBA One eyed jack with moustaches - Slade Call on me - Eric Prydz 😆 Jopp! Och sen kör du vidare med: "From a Jack to a King - Presley" "Deck of Cards - Tex Ritter"
®offe Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Jopp! Och sen kör du vidare med: "From a Jack to a King - Presley" "Deck of Cards - Tex Ritter" Öh var det inte någon av grabbarna Miller, Ned eller Roger som gjorde "From a jack to a king"? Ned va? Min brorsa (store) hade den som singel på slutet av sextio, blå tror jag den va. Intresseklubben kan anteckna! 😆 /®
Egghuvud Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Call on me - Eric Prydz 😄 He he he Varför inte lite Nina Simone?
Stinkey (oregistrerad) Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Billy Holliday?? Kanske för bra musik för att kunna koncentrera sig på korten. Annars given!! (Jag försökte låta bli, men men) 😄
Nudel af Ludenben Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Shape of my heart med Sting är en pokerfavorit för mig
Fredrikmo Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Beach Party. 70-talsgrejor med mindre entertainmentorkester spelar för överklass och noveau-riches, utomhus. Sorl i bakgrunden. House of the Rising Sun, Hava Nagila. Vit flygel. Jag kan också tipsa om tyska studio-easy-listeningproducenterna Blue Knights (lättare att få tag på). Bör passa. Någon här skrev Diana Krall eller Norah Jones. Båda passar utmärkt. Glöm inte Frankie (Frank Sinatra, alltså) och plattan Who loves you baby med Telly "Kojak" Savalas.
MusicGene Postat 19 november 2004 Trådstartare Postat 19 november 2004 "Diana Krall - The girl in the other room" ger väldigt mysig stämning.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.