Jump to content
Annons

konstig fördröjning

nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

När jag spelar Reason, typ ett rhodes, så blir det en liten fördröjning mellan det att jag trycker ner tangenterna och tills det hörs nåt ljud.

Nån som vet vad det kan bero på?

Dela på andra sajter

Annons

Jag sätter 3 spänn på att ditt ljudkort är trasigt. Då uppstår det här fenomenet som kallas "delay". Så du måste köpa ett SB live.

Om det inte blir bättre får du lämna in det på trimning.

Och funkar inte det heller kan du prova att byta ljud.

Dela på andra sajter

Det är latency, Lasse! Du ställer latency i inställningarna för ljudkortet. Sample buffer, så lågt som möjligt...

Förresten, jag har hört av diverse hala slinkor på stan att du är relativt välhängd, stämmer det??

Redigerat av Disobedient
Dela på andra sajter

Nattvaktarn, exakt VILKEN tangent trycker du på? Är det ens dina egna tangenter? Jag var med om något liknande en gång, döm om min förvåning när jag upptäcker att jag sitter och knackar på en gammal Facit skrivmaskin..., inte så konstigt att ljudet lät vänta på sig, det tog faktiskt flera dar... 🙁

Dela på andra sajter

Oj..jag tror att jag vet vad felet är.. du måste trycka ner den röda tangenten... det är ASIO PÅ och AV..vettu...

Jag visste hela tiden att du var en kapitalist... finns ju ingen jäkel som har råd med såna där grejer idag...

🙁

Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Enkelt - tryck hårdare....

...eller fortare...

eller ge fan i att spela svårare ackord än treklanger...

//nemo

Dela på andra sajter

Har du kontrollerat så det inte är nå glapp med modermodemet?

EDIT: Om du har ett 56k-modem så kan det vara värt att testa att flasha om det till v90.

Redigerat av cm0s
Dela på andra sajter

Anledningen till fördyrningen är gifvetvis att du piratkopulerat porrgrammet. Alternatrivs kan det vara så att du inte knaprat in de rätta buffel inställningarna i din MODO kalviatjur.

En viktig sak är också att datårn får tillräcklad med kylning. Se eksempel:

http://liquidcode.org.nyud.net:8090/%7Elos...uter/index.html

/Majken

Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
ibland liksom hackar ljudet när jag spelar med plektrum...

Vad kan det vara?

Parkinson?

//nemo

Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Kör du ljudet genom Xbox eller Playstation?

Om du har en gammal TV så kan det vara så att den inte är kompatibel med dom nyare konsolerna. Kolla att du har satt in alla sladdar rätt & att du inte har sparat för mycket på konsolens HD, jag hade samma problem innan jag rensade HD'n från gamla GTA-saves.

Har även haft problemet med chippade konsoler.

& så måste du förstås ha Latency-floppyn i datorn hela tiden. Testa att ta ut & sätt in latency-floppyn & starta om datorn så löser det sig nog.

Redigerat av Danny Cort
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.