nattvaktaren (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 När jag spelar Reason, typ ett rhodes, så blir det en liten fördröjning mellan det att jag trycker ner tangenterna och tills det hörs nåt ljud. Nån som vet vad det kan bero på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 för lång sladd mellan tangenten och datoren? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Jag sätter 3 spänn på att ditt ljudkort är trasigt. Då uppstår det här fenomenet som kallas "delay". Så du måste köpa ett SB live. Om det inte blir bättre får du lämna in det på trimning. Och funkar inte det heller kan du prova att byta ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 😆 Oväntad tråd... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Hur har du ställt upp högtalarna? Du måste tillsammans med dom bilda en liksidig triangel.. Annars uppstår det massor av konstiga fenomen och detta låter som just ett sånt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Rhodes är på semester ? nä, SB Live 12.½ är lösningen ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Bah! Problemet är givetvis att du har för seg internetuppkoppling. Reason måste ju skicka noten till Rhodes-pianot på Propellerheads kontor som sedan skickar ljudinformationen tillbaka till dig, ju... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 (redigerat) Det är latency, Lasse! Du ställer latency i inställningarna för ljudkortet. Sample buffer, så lågt som möjligt... Förresten, jag har hört av diverse hala slinkor på stan att du är relativt välhängd, stämmer det?? Redigerat 31 oktober 2004 av Disobedient Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Nattvaktarn, exakt VILKEN tangent trycker du på? Är det ens dina egna tangenter? Jag var med om något liknande en gång, döm om min förvåning när jag upptäcker att jag sitter och knackar på en gammal Facit skrivmaskin..., inte så konstigt att ljudet lät vänta på sig, det tog faktiskt flera dar... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Tack för bra svar! Ni tror inte det beror på datorn då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Oj..jag tror att jag vet vad felet är.. du måste trycka ner den röda tangenten... det är ASIO PÅ och AV..vettu... Jag visste hela tiden att du var en kapitalist... finns ju ingen jäkel som har råd med såna där grejer idag... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 http://www.tradera.com/auction/AMIGA___C64...pel/aid_8646874 Det programmet borde vara lösningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Fender Rhodes byggdes ursprungligen av flygplansdelar, om det kan påverka kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Enkelt - tryck hårdare.... ...eller fortare... eller ge fan i att spela svårare ackord än treklanger... //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 (redigerat) Har du kontrollerat så det inte är nå glapp med modermodemet? EDIT: Om du har ett 56k-modem så kan det vara värt att testa att flasha om det till v90. Redigerat 31 oktober 2004 av cm0s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Anledningen till fördyrningen är gifvetvis att du piratkopulerat porrgrammet. Alternatrivs kan det vara så att du inte knaprat in de rätta buffel inställningarna i din MODO kalviatjur. En viktig sak är också att datårn får tillräcklad med kylning. Se eksempel: http://liquidcode.org.nyud.net:8090/%7Elos...uter/index.html /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Så kan man ju göra... men det ser ut som skit. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 ibland liksom hackar ljudet när jag spelar med plektrum... Vad kan det vara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 ibland liksom hackar ljudet när jag spelar med plektrum...Vad kan det vara? Parkinson? //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 (redigerat) Kör du ljudet genom Xbox eller Playstation? Om du har en gammal TV så kan det vara så att den inte är kompatibel med dom nyare konsolerna. Kolla att du har satt in alla sladdar rätt & att du inte har sparat för mycket på konsolens HD, jag hade samma problem innan jag rensade HD'n från gamla GTA-saves. Har även haft problemet med chippade konsoler. & så måste du förstås ha Latency-floppyn i datorn hela tiden. Testa att ta ut & sätt in latency-floppyn & starta om datorn så löser det sig nog. Redigerat 1 november 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts