Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Sitter å försöker komma igång med mitt Apogee Duet å lyckas inte med ett par basic-saker:) Med volymen, hur gör jag för att ställa in för monitorerna resp hörlurarna för sig? Just nu e det jättelågt i hörlurarna, men höjer jag så höjer jag för monitorerna också.

Och så hittade jag under "Maestro Control", under Output, en rullist där man har Level: Line out, alternativt ändrar man till Level: Instrument Amp. Och så står det i manualen:

Instrument Amp - The output level is fixed at a nominal level of -20dBV, suitable for connection to an instrument amplifier"

Vad använder jag detta till?

Om det finns nån Apogee Duet användare där ute som har tid så blir jag glad!

/H.

Annons
Postat

Det är en gemensam volym för monitorer och hörlurar eftersom de går på samma buss. Hade det varit separata kretsar typ en separat hörlursförstärkare, hade den kostat mer.

Postat

Men hmm...Inte helt praktiskt, för som det e nu måste jag hela tiden vrida ner volymen efter jag lyssnat i hörlurarna å tvärtom. För de ligger väldigt olika i nivå. Inget som stört dig?

Postat

Hallå,

Genom att hålla ner "ratten" så går Duet in i Mute-läge. Vad du då kan gör är att ställa in så att högtalarna är aktiva när den inte är i mute och när du sätter på mute så aktiveras hörlursutgången. På så sätt används aldrig båda samtidigt. Du blir inte av med med nivå skillnaden med detta är ett bra sätt att underlätta. Ett alternativ är att sänka volymen på monitorerna och på sätt få bättre balans eller kanske köpa ett par lurar som är lite mer lättdrivna (lågohmiga).

Lycka till!

Postat

Bra tips Fredrik, hade ingen aning om det. Smidigt. Själv har jag alltid Duet:en i maxvolym ut 😉 Den matar en passiv summeringsbox (SM Nano Patch 2) som jag växlar monitorer/högtalare/hörlurar med. :-) *smask*

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.