Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa ett firewire-ljudkort och undrar om chipet VIA VT6307 är att rekommendera (har för mig att TC Electronics rekommenderar VIA-kretsar)? Eller jag ska satsa på att bygga ihop en helt ny dator?

Annons
Postat (redigerat)

Använd inte kontakten på moderkortet, men du behöver inte byta ut datorn. Köp ett separat kontrollerkort med Firewire och stoppa i datorn. Det kostar inte så mycket. Chipsetet bör vara från Texas Instruments.

Redigerat av Linus
Postat (redigerat)

Det är säkert ett bra val. Jag köpte till slut ett annat kort, nämligen detta kort på Kjell & Co så fick jag både FW400 och FW800 och TI-chipset. Kan rekommendera det.

Redigerat av Linus
Postat

Stor skillnad på 400 och 800? Inget stöd för Vista? Kan vara bra att veta om man vill använda det längre fram i tiden.

Postat
Stor skillnad på 400 och 800?
Beror på om du har hårdvara som har Firewire 800-kontakt.

Nästan alla Firewire-produkter har 400-kontakten...

Inget stöd för Vista? Kan vara bra att veta om man vill använda det längre fram i tiden.
Det fungerar direkt utan att behöva installeras drivrutin i XP. Ska fungera lika bra med Vista.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.