Jump to content
Annons

Hur ändrar man tempo på ett audio-spår


oloan808 (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

1. Timestretch är ett sätt. Finns i Cubase.

2. Elastic Audio i Pro Tools funkar bra med. Finns nåt liknande i Cubase kommer inte ihåg vad det heter och jag har aldrig fått kläm på det.

3. Pitcha (ändra tonhöjd) är ett sätt som man använda förr i tiden när man körde hårdvarusamplers och jag fortfarande använder ibland.

Looparna kan bli rätt skruvade vilket jag gillar. Ledsen att jag inte kan precisera mer. Någon annan kanske kan fylla på.

4. Själv har jag använt Recycle sedan det kom med god framgång. Enkelt och man får ut rex filer som tex går att köra i flera DAWs samt i Reason samplers och Dr Rex player, smutt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag är ingen "Cubasare", men går det inte att Warpa och sträcka ut filen som man vill i Cubase? Annars funkar väl en enkel timestretch som sagt =)

Du är ingen cubasare?? Vad menar du med det? Vad är det som är så svårt att läsa den förbannade jävla manualen isället?? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag är ingen "Cubasare", men går det inte att Warpa och sträcka ut filen som man vill i Cubase? Annars funkar väl en enkel timestretch som sagt =)

Du är ingen cubasare?? Vad menar du med det? Vad är det som är så svårt att läsa den förbannade jävla manualen isället?? 😏

Die Hard, har du gått igång på sponken tidigt idag 😄

Så som jag läser inlägget är Gojira precis som jag ingen Cubaseanvändare vilket trådskaparen är. Följaktigen vet vi inte vad det heter i Cubase...

😛

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...