Jump to content
Annons

Hip Hop Trummor

souljaboy

Recommended Posts

Annons
Tror du inte att han menar MPC:n ... Den är ju väldigt vanlig i hip hop kretsar, framförallt är det väl kvantiseringen på den som är en riktig klassiker.

Nope , han menar nog Akai

Piccazzo: Jag tror du misstar dig, AKAI uppfanns av TIMBALAND och ALLA använder det, Per Gessle, Ale Möller, Slipknot och Kroumata! Ingen diskussion.

Men det är ju akai som gör mpc:n.....

sedan använder ju många akais gamla samplers också, eftersom det gillar lo-fi ljudet av äldre samplingmotorer.

Whatever

//J

Dela på andra sajter

• 11 månader senare...
Tack för svaren,

Jag har tänkt lite att köpa några ljud från Modern beats, men hittade inte riktigt något jag gillade.

PSG:

Tack för dina tips.

Men det dära med att flytta snare:sen lite till höger o grejer låter lite konstigt. Det kommer ju bara låta otakt. 😎

Pesek, Tack för din hjälp också men din länk fungerade inte 😎

Gärna fler förslag.

Haha nejdå det blir inte otakt, det du gör är att öka sterebredden så det blir ett fylligare ljud. Dem slår rytmiskt korrekt men det låter bara bättre 😄

Dela på andra sajter

• 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.