Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Usch,

Jag hatar att ställa en fråga som man kommer få svaret "använd sökfunktionen" på men jag kan tyvärr inte med, den i dagsläget rätt crappy, sökfunktionen hitta något om detta så det får bära eller brista.

Jag installerade precis "IK Multimedia":s bundle till Pro Tools med Sampletank, Amplitube och T-Racks EQ i lite smått haltande versioner. Då jag tänkte att jag skulle vara käck och ha en separat mapp för RTAS-plug ins någon annanstans på datorn istället för i Pro Tools mappen fixade jag blixtsnabbt en ny mapp för detta på hårddiskens domäner.

Problemet är nu att jag inte får upp dessa nya program när jag försöker starta rewire på dem via insert på en audiokanal. Jag antar att jag måste ställa in så att Pro Tools letar efter RTAS på fler ställen än "default". Och följdaktligen är min fråga...Var kan man ställa in detta?

Eller är jag helt ute och cycklar i grönsakslandet?

Annons
Postat

Installerade du först och sedan flyttade filerna? Och flyttade du enbart plugin filerna eller flyttade du också installationsfiler och dylikt?

/Majken

Postat

Nej, alltså, jag installerade och fick då välja var jag förvarade mina RTAS.

Då valde jag alltså en helt annan katalog än vad som föreslogs.

Jag har letat runt i Pro Tools mappen för att försöka hitta var RTAS-mappen finns men utan framgång...

Postat

Brukar finnas pluggar i följande mapp: (Windows)

C:\Program\Delade filer\Digidesign\Dae\Plug-Ins

Postat (redigerat)

Nu snackar vi....Tack så mycket. kan nog flytta över mina filer för för at få det att funka.

Dock kvarstår frågan. Går det inte att "RTAS"-Plug ins någon annanstans på datorn än i denna mapp? Borde ju gå att peka Pro Tools till flera olika ställen på hårddisken som man kan i de flesta andra inspelningsprogram.

Redigerat av Pluffo
Postat

Jag har faktiskt ingen aning, eftersom jag aldrig provat installera pluggar någon annanstans.. 😛

Postat

Hmm...nä, det kanske var rätt onödigt...

Men jag är rätt omständig till naturen... 😛

Fortfarande så tar jag inte nej som ett svar...

Det måste ju gå att göra...

För övrigt undrar jag varför DigiDesign är så snåla och inte skickar med en riktig manual istället för det där lilla informationshäftet som man läser igenom innan man har ätit upp sina kalaspuffar.

Postat

Manualen finns visserligen på skivan i pdf-format...

Men som sagt, surt att man inte får med en bok... (som digital performers användare får) 😛

Postat (redigerat)

Jaha, visste inte ens att man fick någon manual i pdf. Det förbättrar ju läget lite men jag vill fortfarande ha en manual med den där nytryckta känslan som man kan sitta och lukta på 🙂

Dock gillar jag att DigiDesigns har videotutorials på sin hemsida. Ett skönt sätt att inhämta kunskap om programmet, perfekt för dyslektiker och oss allmänt lata 😛

Redigerat av Pluffo
Postat

Är det DiSK filmerna på digidesign.com du pratar om?

• 4 veckor senare...
Postat

De är som du säger väldigt "basic", men om man tar sig tid att titta på dem kan man alltid dyka på några knep som är kanonenkla men man inte tänkt på förut...

Det är den största nackdelen med Pro-Tools....det är nästan FÖR lätt och logiskt 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.