Jump to content
Annons

Musikberoende tjej har hittat hit

LondonGossip (oregistrerad)

Recommended Posts

Hej,

Jag har tittat runt på studio forum ett tag och jag måste verkligen hålla med om att detta verkar vara ett kvalitetsforum. För den som är intresserad, kommer jag att ge er en kort presentation av mig själv och förhoppningsvis kommer vi höras mer på detta forum i framtiden.

Jag har nyligen tagit studenten och bor i Göteborg. Uppenbarligen så brinner jag för musik, annars skulle jag aldrig ha varit på den här sidan. Jag har aldrig varit specifik musikalisk, när det kommer till att spela instrument eller sjunga. Därför har jag mer fokuserat på den andra sidan av musiken. Jag är den typen av person som är väldigt mån om mina cdskivor, jag kan ladda ner ett album och när jag lyssnat igenom det sedan gå ut och köpa skivan.

Under denna våren har jag jobbat på ett skivbolag i Göteborg, där jag har fungerat som någon form av assistent/allt-i-allo. Jag har även en klubb tillsammans med en god vän, som hade en lyckad premiär i mars (hint klubben heter London Gossip). London Gossip har dock fått stå tillbaka då vi har haft studenten och allt som tillhör detta(prov och uppsatser). Vi kommer dock att plocka upp London Gossip till hösten och försöka köra klubb med jämna mellanrum.

Till hösten kommer jag att vara arbetslös och jag växlar mellan att känna mig lugn och ha panik inför detta faktum. Men jag skall försöka jobba in sätt att hålla på med musik i mitt liv, av den enkla anledningen - utan musik fungerar jag helt enkelt inte.

Dela på andra sajter

Annons

Hej på dig!

Vilket trevligt och personligt sätt du presenterar dig på!

Jag känner igen mig i "vad-kommer-att-hända-i-framtiden"-paniken. Pluggar saker som blir allt mindre efterfrågat på arbetsmarknaden. Det är säkert bra att du följer din musikpassion. Lycka till med klubben, förresten! Kanske man får komma o stuffa lite om jag skulle komma till GBG ngn gng.

🙂

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Hej,

Jag har tittat runt på studio forum ett tag och jag måste verkligen hålla med om att detta verkar vara ett kvalitetsforum. För den som är intresserad, kommer jag att ge er en kort presentation av mig själv och förhoppningsvis kommer vi höras mer på detta forum i framtiden.

Jag har nyligen tagit studenten och bor i Göteborg. Uppenbarligen så brinner jag för musik, annars skulle jag aldrig ha varit på den här sidan. Jag har aldrig varit specifik musikalisk, när det kommer till att spela instrument eller sjunga. Därför har jag mer fokuserat på den andra sidan av musiken. Jag är den typen av person som är väldigt mån om mina cdskivor, jag kan ladda ner ett album och när jag lyssnat igenom det sedan gå ut och köpa skivan.

Under denna våren har jag jobbat på ett skivbolag i Göteborg, där jag har fungerat som någon form av assistent/allt-i-allo. Jag har även en klubb tillsammans med en god vän, som hade en lyckad premiär i mars (hint klubben heter London Gossip). London Gossip har dock fått stå tillbaka då vi har haft studenten och allt som tillhör detta(prov och uppsatser). Vi kommer dock att plocka upp London Gossip till hösten och försöka köra klubb med jämna mellanrum.

Till hösten kommer jag att vara arbetslös och jag växlar mellan att känna mig lugn och ha panik inför detta faktum. Men jag skall försöka jobba in sätt att hålla på med musik i mitt liv, av den enkla anledningen - utan musik fungerar jag helt enkelt inte.

Hej och välkommen hit! 🙂 För vissa kommer det med musik lätt och för vissa blir till att kämpa mera. Men det är bara att öva och öva och öva. Sen finns det alltid kunnigt folk här. Man får aldrig underskatta folks kunskap här. Men se bara till att du har läst manualerna först innan du frågar saker. Det underlättar en hel del. Både för din skull och underlättar för de som vill svara och förstå frågan. 🙂 Sen är det bra med lite flera tjejer på det här forumet. Kan bli ganska hårda tongångar här när det är bara killar. Ganska så typiskt också på en arbetsplats med för lite eller inga tjejer alls.

Redigerat av DieHard
Dela på andra sajter

Välkommen 🙂

Tog också just studenten och känner samma sak inför framtiden XD

Dela på andra sajter

Välkommen. berätta gärna mer om vad du gillar för musik, är själv musikberonde och det är alltid kul att byta tips på nya grejer man borde gilla men kanske inte upptäckt ännu.

vad har klubben för inriktning, vad ska det spelas för musik där? blidr det live band eller bara Dj´s?

du ska få ett tips om en musikal som spelas i göteborg i höst, http://www.myspace.com/proggmusikalensrockensemble

Dela på andra sajter

Välkommen. berätta gärna mer om vad du gillar för musik, är själv musikberonde och det är alltid kul att byta tips på nya grejer man borde gilla men kanske inte upptäckt ännu.

vad har klubben för inriktning, vad ska det spelas för musik där? blidr det live band eller bara Dj´s?

du ska få ett tips om en musikal som spelas i göteborg i höst, http://www.myspace.com/proggmusikalensrockensemble

Klubbens musikprofil är indierock/indiepop/electo/synth. Vi kör även med två liveakter per kväll.

Min musiksmak är ganska bred. Min första stora musikkärlek sedan barnsben har varit Depeche Mode och sedan dess har det bara utvecklats, Bright Eyes har även varit stora för mig. Viktigast just nu är Crystal Castles, Den stora sömnen, The Faint, Foals, Hot Chip, I was a cub scout, Klaxons, Lightspeed Champion (för att nämna några).

Jag har även en stor förkärlek för demoband, som jag inte riktigt kan förklara. I den kategorin är The Loyal, Minute Gun, The Bryte(om de nu skall räknas till 'demo' fortfarande) och Butterfly Imp absolut värda att nämna.

Jag får ta och koll in det där med musikalen då! :rolleyes:

Dela på andra sajter

Hej o välkommen...

För min del är det helt ok att ladda ner och köpa sedan. Det är ju inte konstigare än att gå in o lyssna först o köpa sedan. Hoppas det ordnar sig för dig med jobb o sånt...

Dela på andra sajter

Hej o välkommen...

För min del är det helt ok att ladda ner och köpa sedan. Det är ju inte konstigare än att gå in o lyssna först o köpa sedan. Hoppas det ordnar sig för dig med jobb o sånt...

Jag håller med dig. Det som kan vara fördelen med att ladda ner framför gå in i butiken och lyssna, beror ju på hur man är som person. Jag vet med mig att med vissa genrers/artister behöver jag mer tid än vad som kanske är ok att ta i butiken innan jag vet om jag gillar skivan.

Men båda sätten är ju definitivt bra!

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej o välkommen...

Jag håller med dig. Det som kan vara fördelen med att ladda ner framför gå in i butiken och lyssna, beror ju på hur man är som person. Jag vet med mig att med vissa genrers/artister behöver jag mer tid än vad som kanske är ok att ta i butiken innan jag vet om jag gillar skivan.

Men båda sätten är ju definitivt bra!

Det är bara ladda ned och lyssna. För hur många plattor har man inte laddat ned och insett nej aldrig jag köper den här, den håller inte måttet. Har tröttnat på, jag vet inte hur många, som man blivit besviken på.

Dela på andra sajter

ja.......

vad skall man göra?

Vad syftar du på? Vad man skall göra åt nedladdning eller vad man skall göra åt att man blir arbetslös?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.