Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja, det hände något idag. 😉

Kom tillbaka till datorn efter lunch och ser ett errormeddelande med Visual C++ Run Library error-nånting, minns inte riktigt. Märkte då att det inte gick att komma ut på internet. När jag öppnar webbläsaren tänker den en bra stund och sedan står det att sidan inte kan visas och när jag loggar in på MSN får jag felmeddelande 80072efd och en felsökning ger: Problem med nätverksportarna. Men det skumma med allt är att jag är ansluten. 😉 När jag sätter i nätverkssladden från hubben kommer rutan som visar att jag e ansluten så det är inte där problemet ligger. Gogglade och hittade denna tråden där någon haft samma problem men den lösningen hjälpte inte mig.En googling på felmeddelandet gav inte mycket men jag hittade från MS:

http://messenger-supportse.spaces.live.com...9!118.entry

Där problemet kunde bero på:

- En brandvägg blockerar anslutningen till Internet för Messenger.

- Säkerhetsbiblioteken är förstörda.

- Proxy-inställningarna är felaktiga.

- Spyware blockerar anslutningen till Messenger tjänsten.

Jag är ingen hejare på sånt här och vet inte hur man kollar sånt men jag reagerade på "Säkerhetsbiblioteken är förstörda." eftersom mitt första felmeddelande handlade något om Library-error.

Någon som har kunskaper om ämnet eller har någon aning eller gissning? Är väldigt problematiskt för mig att bli av med internet från min dator, fungerar på andra burkar i huset (som jag skiver ifrån nu).

Skulle vara oerhört uppskattat med hjälp! 😄

PS. Tråden kanske inte passar in på ett musikforum men eftersom jag gör musiksamarbeten över internet, bla på SF, så gör det indirekt det. 😄

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Annons
Postat

Kanske kan hjälpa;

1. Gå in på kontrollpanelen, starta lägg till/ta bor program. Kolla vad du har i listan. Själv har jag tre stycken som skulle kunna vara relaterade; MS .NET Framework 1 & 2 samt MS Visual C++ redistributable. Klicka på "Klicka här om du vill se supportinformationen", där finns för det mesta möjligheten att reparera programmet. kan vara värt ett försök.

2. Högerklicka på "Den här datorn", välj Hantera. Kolla under Loggboken - där finns flera loggar och i någon av dessa borde det finnas mer information om vad som har hänt. Det är inte säkert att informationen hjälper men ibland kan man bli lite klokare av att kika där.

Hoppas du får bukt med problemet!

Postat (redigerat)

Tjena Hellpig! Tack för svar. Jag testade reparera Framework men det hjälpte inte och för Visual-programmet fanns det inte som val.

Glömde nämna att datorn under lunch startat om av sig själv.. 😉 I felmeddelandet stod något om Mobile2 och såg i dess adressering att det hade med SonyEricsson PC Suite och göra, alltså ett program för en mobil vilket jag då avinstallerade i hopp om förbättring.

Tittade nu i loggboken runt den tidpunkten jag käkade och hittade hittade några av följande varningsmeddelanden:

1. Processen msiexec.exe har börjat starta om CE38511515F på grund av följande orsak: Det gick inte att hitta någon rubrik för det här skälet

Lägre orsak: 0x2

Nedstängningstyp: starta om

Kommentar: Windows Installer begärde en omstart av datorn för att slutföra eller fortsätta konfigurera Sony Ericsson PC Suite.

2. Drivrutinen för tjänsten Browser har tvingat fram ett val på nätverk \Device\NetBT_Tcpip_{D89A441E-7F78-4C42-B90C-BCFDE54888AF} på grund av att en master browser stoppades.

3. Systemet upptäckte att nätverkskortet \DEVICE\TCPIP_{D89A441E-7F78-4C42-B90C-BCFDE54888AF} var anslutet till nätverket och normal åtgärd har initierats över nätverkskortet.

4. Program-popup: Application Launcher.exe - Programfel : Instruktionen på "0x7c266ce3" refererade till minnet på "0x001e9ae8". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "written".

Hm.. mycket klockare blev jag nog inte men jag förstår att det var Sony Ericsson-applicationen som startade allt. 😉

/Memphis

Redigerat av Memphis
Postat
Tjena Hellpig! Tack för svar. Jag testade reparera Framework men det hjälpte inte och för Visual-programmet fanns det inte som val.

Glömde nämna att datorn under lunch startat om av sig själv.. 🙂 I felmeddelandet stod något om Mobile2 och såg i dess adressering att det hade med SonyEricsson PC Suite och göra, alltså ett program för en mobil vilket jag då avinstallerade i hopp om förbättring.

Tittade nu i loggboken runt den tidpunkten jag käkade och hittade hittade några av följande varningsmeddelanden:

1. Processen msiexec.exe har börjat starta om CE38511515F på grund av följande orsak: Det gick inte att hitta någon rubrik för det här skälet

Lägre orsak: 0x2

Nedstängningstyp: starta om

Kommentar: Windows Installer begärde en omstart av datorn för att slutföra eller fortsätta konfigurera Sony Ericsson PC Suite.

2. Drivrutinen för tjänsten Browser har tvingat fram ett val på nätverk \Device\NetBT_Tcpip_{D89A441E-7F78-4C42-B90C-BCFDE54888AF} på grund av att en master browser stoppades.

3. Systemet upptäckte att nätverkskortet \DEVICE\TCPIP_{D89A441E-7F78-4C42-B90C-BCFDE54888AF} var anslutet till nätverket och normal åtgärd har initierats över nätverkskortet.

4. Program-popup: Application Launcher.exe - Programfel : Instruktionen på "0x7c266ce3" refererade till minnet på "0x001e9ae8". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "written".

Hm.. mycket klockare blev jag nog inte men jag förstår att det var Sony Ericsson-applicationen som startade allt. 🙂

/Memphis

Låter som att du sitter på PC ?

Postat

Har du provat med att reparera din nätverksanslutning?

Utgår från att du har XP:

Högerklicka på Min Nätverksplatser, välj Egenskaper.

Markera din anslutning till internet.

Välj Reparera den här anslutningen.

Postat (redigerat)
Låter som att du sitter på PC ?

Nop en MAC! 🙂

Haha! Nejdå, PC. 😛

Har du provat med att reparera din nätverksanslutning?

Utgår från att du har XP:

Högerklicka på Min Nätverksplatser, välj Egenskaper.

Markera din anslutning till internet.

Välj Reparera den här anslutningen.

Tja Robban, detta låter lovande, får testa detta när jag kommer hem. Tack.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat

SE Suiten... håll dig borta från den säger jag bara. Det finns gratisprg som gör samma sak +mer och bättre. Nu kommer jag dock inte ihåg vad det hette...

Postat (redigerat)
SE Suiten... håll dig borta från den säger jag bara. Det finns gratisprg som gör samma sak +mer och bättre. Nu kommer jag dock inte ihåg vad det hette...

Asså?..mm. Det var min bror som installerade detta i förrgår. Typiskt. Skall testa det som Robban föreslog, får hoppas att det hjälper.

/M

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Tjena Bonzo och Bernt!

Jag använder helt riktigt ZoneAlarm och tidigare under dagen hade jag installerat en MS-uppdatering, måste ju vara detta! 🙂😛 Måste hem o testa detta då, tack så jättemycket!

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Det löste sig! 🥰

Jösses vad enkel lösning. Följde länken som både Bonze o Bernt gav mig och följde anvisningar: Gick in på ZonaAlarm och ändrade Internet Zone Security från High till Medium och vips så fungerade det. :rolleyes:

Tack alla för hjälp och kommentarer!

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat
och ändrade Internet Zone Security från High till Medium och vips så fungerade det. :rolleyes:

Jo, det funkar ju, men om du vill köra på high security så bör du istället uppdatera ZA. Länkar finns på sidan jag la in.

Postat (redigerat)
och ändrade Internet Zone Security från High till Medium och vips så fungerade det. :rolleyes:

Jo, det funkar ju, men om du vill köra på high security så bör du istället uppdatera ZA. Länkar finns på sidan jag la in.

Jasså jaha. 🙂 Fast jag kom ju inte ut på internet så jag kunde inte komma åt sidan med uppdateringarna förren nu efteråt. . 🥰 Tack Bonzo, skall göra detta, är ju skönt att kunna ha hög säkerhet på. 🙂

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.