Xipe Postat 30 oktober 2004 Postat 30 oktober 2004 (redigerat) Fick syn på en enkel "guide" till de olika frekvensregistren och hur man kan påverka dem med EQ. Kan säkert syfta till ett verktyg att använda tills man börjar förstå alla samband bättre själv, lär sig hemligheterna och hantverket samt utvecklat sina egna preferenser kring det hela (därav trådtiteln). Åtminstone jag kommer nog använda informationen som en "krycka" i mixar framöver tills jag får min "Lidnerska knäpp" i.a.f. Dem av er som har erfarenhet i ämnet har förmodligen vissa reservationer och ytterligare tips, så dela gärna med er av dem. 😆 http://www.songstuff.com/articles.php?selected=53 Redigerat 30 oktober 2004 av Xipe
Lundin Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 (redigerat) Kolla det här. Alla guider som finns i ämnet är nog ganska snarlika. Det som tar lång tid att lära sig är att tolka vad och vilken information som representerar dom olika frekvenserna och hur dom påverkar ljudbilden. Hur man sen omvandlar informationen till praktik är det svåraste och det måste man nog göra "hands-on".. Vissa guider är skrivna utefter ett givet scenario, kanske med dyra monitorer och perfekt utgångsläge vad det gäller lyssningen... har du inte samma lyssning finns risken att du inte hör vad som händer på samma sätt som det var tänkt. Hur tolkar man det? Hur vet man vad som var tänkt från början? Mycket irritation kan undvikas genom att läsa så många olika guider/tips som möjligt så får du ändå en bra helhetsbild, givetvis tillsammans med "hands-on"träning.. ..för EQ är jäkligt kul.. 🙂 Lycka till Redigerat 1 november 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.