Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Läste lite på sidan och såg att det var många som gillade Komplett Sångteknik kurserna, det var något om Introduktionkurs Master Class också. Kan någon förklara vad det är? Men nu till den riktiga frågan:

Jag är en 14:årig tjej som älskar att sjunga, har gått hoss sångpedagog men tyckte inte det var så bra. Har även Singing Success, har bara testat lite ibland så vet inte om det fungerar. Och så tänkte jag testa Komplett Sångteknik boken + CD, men är det värt pengarna? Vill bara åt övningarna...

Annons
Postat

Hej!

Jag har inte läst den där . Men en gång när jag kände att jag behövde det så lyssnade jag igenom en del filmer om sångteknik på youtube. Om du kan engelska så kan du ju titta, göra övningarna och se om det är något för dig:

Det är inte den första filmen i serien, du får leta lite. Jag tyckte han var duktig och rolig att lyssna på. Handlar mycket om hur man använder och värmer upp kroppen.

Lycka till!

Max

Postat

Övningarna är inte revolutionerande. Det finns inga snabba genvägar. Äger boken och tycker att det är en mycket bra bok. Är kille och jag har en känsla av att värdet är antagligen högre för en tjej. Men hennes ideer om olika vocal modes är revolutionerande och är enligt min mening det viktigaste. Är inte överens med Sandolin vad det gäller andning och stöd. Men å andra sidan kommer jag från en annan tradition. Tycker hursomhelst att om man är seriös med sin sång bör man äga denna bok. Till skilnad från vissa websiter som låvar guld och gröna ängar.

Tar tilbaka mitt sllaggande av övningarna för det är visserligen vissa som känner till detta men det gör inte en klassiskt skolad sångpedagog och vill du sjunga i en annan grenre så är denna bok kanon.

Postat (redigerat)

laxlaxlax gav en link som är ypperlig men den är ändå bara ett exempel på alla charlataner du hittar på nätet.

Han har några videos till som är gratis och det finns fler tex. Bret Manning. Det mesta är dock ur ett manligt perspektiv och handlar huvudsakligen om hur man egaliserar sin röst över en mannlig skarv. Hur man använder mixrösten eller andra mannliga sångproblem. Alla utlovar mirakel men ingen är i närheten av den faktiska röstforskning som Sandolin har gjort. Testa gärna Manning och killen på youtube för dom är alla bra men som tjej skulle jag gå på Sandolin.

Redigerat av DivineCo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.