Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag har nyligen köpt ett M-Audio Delta 2496 att använda i min lilla hemmastudio. Till detta har jag en JJLabs AS602A Mixer, för att kunna lägga lite sång och gitarr till mina låtar. Jag använder Live 7, just för möjligheterna att spela in Audio, samt för de fina PlugIn-instrumenten.

Nu till mitt problem:

Jag kör ju ljudkortet genom mixern, som jag kopplat hörlurar till. När jag kopplar in en gitarr på ex. "Line In 1" så hör jag ljudet genom mixern, men ingen signal syns på ljudkortets kontrollpanel. Detta är förmodligen grunden till mitt andra problem, att jag inte hittar gitarren i Live, även om jag väljer "Ext.In - Ch. 1". Jag använder vanlig I/O (ingen S/PDIF, alltså).

Kan någon vänlig själ förklara vad jag gör för fel. Som det är nu kan jag ju inte lägga på varken sång eller gitarr på mina inspelningar! 😆

Pelleman

PS. Säg till om mer info behövs. DS.

PPS. Efter inlägget gick jag till Live's Preferences / Audio och klickade på Test Tone. Då gav det utslag på "Monitor Mixer / Mixer inputs / WavOut 1/2" på ljudkortets kontrollpanel. Hoppas det var hjälpsam info.

Redigerat av Pelleman
Annons
Postat

Jag förstår inte riktigt hur du kopplat. Gitarren till input på ljudkortet? Output från ljudkortet till din externa mixer?

Förklara mer ingående.

Postat
Jag förstår inte riktigt hur du kopplat. Gitarren till input på ljudkortet? Output från ljudkortet till din externa mixer?

Förklara mer ingående.

Output från ljudkort till Tape In på extern mixer - Helt riktigt

Gitarren är inkopplad på Kanal 1 på Mixern

Postat
Men du måste ju koppla kablar från mixerns utgångar till ljudkortets ingångar annars händer det ju inget

Varför är det alltid så att det mest logiska är det som dyker upp i skallen sist?

Tack för hjälpen! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.