Jump to content
Annons

Söndermastrade CD-skivor

Kill All Autotuner

Recommended Posts

En ny Rammstein skiva kom ut härom månaden, gött , Köpte in och la den i CD-tallriken i min drömstereo , där all bra mastrat ljud låter som en dröm och alla skivor som är mindre skickligt hanterade låter lika crappigt.

Men den här skivan är f-n det värsta jag varit med om .......... helt totalt jävla onjutbar i en bra stereo, ljudet kan beskrivas som om någon rasslar med en stor nyckelknippa i stereo alldels intill öronen. Man har ju lagt märke till modeflugan "In your Face " kompression , mastering och eq-ing , men det här är löjligt , riktigt löjligt.

Man blir så j-a sne´.

Det här låter säkert alldeles utmärkt i en klockradio , men det borde stå en FET j-a varningstext : UNDERGONE HAZARDOUS LIMITING WICH COULD RENDER IN INSTANT DEAFENING IF PLAYED IN GOOD EQUIPMENT AT NORMAL LEVELS.

😉😆😉

Jag har god lust att skicka tillbaka dyngan och be om en mer sansat variant

Redigerat av Kill All Autotuner
Dela på andra sajter

Annons

Saxat från Prorec´s Rip Rowan

WHY IS THE LOUDER IS BETTER APPROACH THE WRONG APPROACH? BECAUSE WHEN ALL OF THE SIGNAL IS AT THE MAXIMUM LEVEL, THEN THERE IS NO WAY FOR THE SIGNAL TO HAVE ANY PUNCH. THE WHOLE THING COMES SCREAMING AT YOU LIKE A MESSAGE IN ALL CAPITAL LETTERS. AS WE ALL KNOW, WHEN YOU TYPE IN ALL CAPITAL LETTERS THERE ARE NO CUES TO HELP THE BRAIN MAKE SENSE OF THE SIGNAL, AND THE MIND TIRES QUICKLY OF TRYING TO PROCESS WHAT IS, BASICALLY, WHITE NOISE. LIKEWISE, A SIGNAL THAT JUST PEGS THE METERS CAUSES THE BRAIN TO REACT AS THOUGH IT IS BEING FED WHITE NOISE. WE SIMPLY FILTER IT OUT AND QUIT TRYING TO PROCESS IT.

Kunde inte ha sagt det bättre 😉

Dela på andra sajter

Haha, stämmer bra där.

Tycker Prodigys nya skiva är obehagligt starkt mastrad. Får sänka cd-spelarens volym några steg under det jag alltid kör andra skivor med.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.