Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Laddade nyligen hem Service Pack 3 från Windows Update. Är det någon som haft det längre än mej som kan säga om det medför några "buggar" eller liknande för oss musikskapare? Eller det rentav är "the ultimate XP release" 🤪?

Är alltid lite skeptisk till den sista uppdateringen av en gammal version (i detta fallet XP) då jag tror att tillverkarna väljer att "bugga till det" så att man kommer köpa det nyare sen... Kanske bara är nojjig...

Annons
Postat

Enligt historien inom datorvärlden och Microsoft så har väl alltid servicepack med ojämna nummer varit kassa?

NT sp4 funka fint

win2000 SP4 en gammal klassiker.

Testade själv att installera XP Sp3 och det var INGEN skillnad på nåt... kasst.

Postat

Jag har kört sp3 på xp en månad ungefär. Kör pro tools och det har funkat fint. En del buggar har jag haft men det är nog inte sp3:s fel. Det är nog någon annan mjukvara som strulat till det. Märker dock ingen skillnad från sp2. :/

MVH

Postat

Jag hade tänkt att uppdatera till sp3 men så som det stog på deras sida funakde det inte för mig!...

Hur gjorde ni? Kan ni ge typ steg för steg guide? 😲😑

Postat

SP3 är bara en hopslagning av den senaste tidens uppdateringar, gjordes för att det ska gå fortare att få sin "nya" dator i trimm... Det är vad jag har hört

Postat
Det ända jag hört är att vissa AMD-burkar gått in i boot-loopar, med det verkar vara väldigt sällsynt.

Min AMD-burk (som står hemma och inte i studion) pajade ihop totalt av SP3 - så jag fick installera allt från början igen. 😑

I studion står en Intel-pc och där har jag inte vågat köra uppdatering ännu, men det kanske är dags...

/Dex.

Postat

Inga problem.

Den enda smolken i bägaren är att jag inte riktigt märkt av de förbättringar i prestanda som tydligen ska finnas. 😑

Har läst tester och jämförelser mellan XP SP2, XP SP3, Vista och Vista SP1 där XP SP3 ska tydligen hushålla bäst med resurserna och orka mest.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.