Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har tänkt prova att göra lite housemusik för skojs skull...

Så jag undrar om ni har några tips på bra VSTi för house? Har ni tips på nåt lämpligt trumprogram för house så får ni gärna näma det med =)

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

okej tackar för dom 🙂 Nån som har fler förslag? 🙂

Sen undrar jag vilket trumprogram som är bäst att använda för house-musik?

Postat (redigerat)

DET som passar dig bäst.

Okej.. men ja har bara erfarenhet av EZdrummer o Addictive Drums.. o de e ju inte "elektroniska trummor" direkt.

Redigerat av ramoand
Postat

DET som passar dig bäst.

Okej.. men ja har bara erfarenhet av EZdrummer o Addictive Drums.. o de e ju inte "elektroniska trummor" direkt.

Testa Audiorealism ADM. Rätt shyssta 808 & 909 emuleringar

Postat

DET som passar dig bäst.

Testa Audiorealism ADM. Rätt shyssta 808 & 909 emuleringar

Ok, najs =) men va e 808 o 909 emuleringar?

Postat

För universums fetaste housekick ska du sampla från Yelle - A Cause Des Garçons (albumversionen) och för världens fetaste snare ska du sampla från Justice - One Minute To Midnight och kompressa järnet. Sen massa sidechain och voila.

😉

• 2 veckor senare...
Postat
För universums fetaste housekick ska du sampla från Yelle - A Cause Des Garçons (albumversionen) och för världens fetaste snare ska du sampla från Justice - One Minute To Midnight och kompressa järnet. Sen massa sidechain och voila.

🥰

hehe ok 🥰 Nån mer som har förslag på vsti? några av dom ni nämnt går inte att hämta för man kommer till nån knäpp koreansida eller nåt :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.