Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag tänkte andvända fl studio som DAW'ing program inga vsti bara massa synthar jämte.

är det värt det jag har testat fl studio i några år nu och igår när man fick in sin m-audio 2496 till ett sterojack så kunde jag styra allt till yamaha rm1x tillbaka till en wav fil även midi efter som jag kört midi output plugget.

Jag är inte intresserad av en massa vsti nu längre och inte så mycket av samplingar eftersom alla 10åringar kan ladda hem dem illegalt vart som helst.

Jag tänkte skaffa mig det här nu i framtiden:

Phonic - AM440D

• 4 st. balanserade mik/line ingångar med 3-bands EQ samt lowcut

• 4 st. stereoingångar. Valbar +4/-10 dBu

• Global 48V fantommatning

• Post-fader effektsend på varje ingång

• RCA stereo in/ut för MD, CD etc.

• Separata hörlurs- och kontrollrumsutgångar med nivåkontroll

• Balanserad masterutgång

• Inbyggd digital effektenhet med 100 olika effekter�

Pris: 1.595,00 kr

från:4sound

-------------------------------------

Waldorf Micro Q

Upp till 25 röster (expanderbart till 75)

16 dels multitimbral

300 program

100 multiprogram

20 drummaps

7 endlösa rattar

16 knappar för editering

6 analoga utgångar

2 analoga ingångar

MIDI in/ut/thru

Upp till 5 oscillatorer per röst

Oscillator FM

Ring modulator

2 filter

Modulations matrix med 16 slots

Arpeggiator med användarpetterns

4 envelopes

Pris: 4 495:-

från Emusic

vad säger ni?

mitt setup nu:

fl studio

m-audio 2496

m-audio oxygen 61

Yamaha Rm1x

Ni kanske ser vad jag skall göra för stilar om inte, Trance, Minimal Techno, Prog Trance, Klassik Trance från 90talet, House.

Annons
Postat

Du har nog mer saker än dom flesta.. och som man säger det är inte program som gör musiken utan du själv med div verktyg!

drloop (oregistrerad)
Postat

Använda mjuka eller hårda digitalsyntar kvittar tycker jag.

Det blir bara dyrt och jobbigt att använda externa syntar. Ett jädra meck helt enkelt.

Jag har en synt jag använder förutom Reason och det är en Moog, den är analog och har ett eget ljud.

Ser ingen nytta med de nya digitala hårdvarusyntarna överhuvudtaget.

Postat

Mmm.. varför låsa sig vid ett så simpelt program som FL med den hårdvarusetupen... Känns mer som om Cubase skulle vara dit program.. FL är ju ett instegsprogram ju.. Som man börjar med med ett hyfsat 2 kanalskort typ Creative X-fi etc.. 😉

Postat

Visst är det skoj när man väl fått sig en fungerande utrustning.

Och steget går ju sedan närmare att man skulle kunna spela upp allting Live sedan.

Kör hårt säger jag bara.

Vill själv skaffa mig en trum maskin, men jag frågar mig själv om jag verkligen kommer behöva det pga alla fina vstor och fl slizer osv... som jag fått till fint ljud i tidigare.

Det ligger nog bara där att jag vill ha något att leka med bara.

Sedan blir ju ljudet unikt men det blir det ju i alla fall när man gör det på sitt eget vis.

drloop (oregistrerad)
Postat
Sedan blir ju ljudet unikt men det blir det ju i alla fall när man gör det på sitt eget vis.

Jajamen så är det. Ratta själv och det blir gott.

Postat (redigerat)
Det blir bara dyrt och jobbigt att använda externa syntar. Ett jädra meck helt enkelt.

Agree där, jag säljer min Yamaha rm1x då eftersom jag har tröttnat på den och jag håller med det blir fördyrt och trångt.

Jag har kört fl studio hos kompisen i något år nu så man har ju nästan basic med fl men har aldrig provat på collab, men jag skall sälja min Yamaha rm1x som sagt och köra vidare på fl studio (köper fl studio xxl då på nätet orka dra 8mil för 1000:- mer 🙂 ) och ja, det är la det jag får tacka mig för er då.

för att slösa 10.000:- typ på en synth nästan nä, när du kan få skito bra vsti's flera styck.

Ciao.

Skall bli kul å få fl studio xxl hemma dåra så man kan jobba mycket mer med.

man har ju:

QuadCore 6600 2,4ghz

4GB DDR 2

500GB HDD

8800gts 512mb

maudio 2496

siberia hörlurar

Det räcker väl o länge 😉

Redigerat av electrovarberg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.