Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HAlloJ!

Jag sjunger ibland genom en effektenhet som är avsedd för gitarr för att få ett särskillt ljud jag gillar. Problemet jag har upptäckt är brus. Detta skulle tydligen bero på att input på effekten (POD) var anpassad för en mycket starkare signal än vad mikrofonen levererar. Därför skulle jag köpa en liten preamp till micken att sätta emelllan. Ifall ni kunniga här håller med om att detta borde göra saken bättre? Vilken förstärkare skall jag isåfall köpa? Behöver verkligen inget avancerat desto mindre och smidig den är desto bättre, köper gärna begagnat

tacksam för hjälp. puss och kram

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

jag håller med Gilbert. Du ska ju ändå "förstöra" ljudet så kvalitén är ju inte jätteviktig. En Art kommer göra jobbet jättebra. Jag använder en själv till en liknande funktion, fast saxofon (Beta98 H/C) genom en GT-8 istället...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.