Jump to content
Annons

Ska byta cymbaler


xXTotte (oregistrerad)

Recommended Posts

xXTotte (oregistrerad)
Postat (redigerat)

hallo!

jag har planer på att byta cymbaler, men jag vet inte riktigt vad jag ska välja.

just nu kör jag me Zildjian A-custom, men vill byta av den anledningen att ja inte tkr dom passar till min musik.

nån som har förslag på nån Sabian modell som skulle passa till punk och rock?

Erik Lantz i Neverstore körde med HHX på deras första platta, de e lite de soundet ja e ute efter... MEN, är dom nått att satsa på?

de jag har tänkt mej är

* 1 crash ev. 17"

* 1 komp-crash ev. 19"

* 1 Crash/ride ev. 20"

*ev. en China oxå, kanske 18" på den?

vad tkr ni?

alla som har testat olika sabian hör av sig, tack :rolleyes:

puss hej

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hallo!

jag har planer på att byta cymbaler, men jag vet inte riktigt vad jag ska välja.

just nu kör jag me Zildjian A-custom, men vill byta av den anledningen att ja inte tkr dom passar till min musik.

nån som har förslag på nån Sabian modell som skulle passa till punk och rock?

Erik Lantz i Neverstore körde med HHX på deras första platta, de e lite de soundet ja e ute efter... MEN, är dom nått att satsa på?

de jag har tänkt mej är

* 1 crash ev. 17"

* 1 komp-crash ev. 19"

* 1 Crash/ride ev. 20"

*ev. en China oxå, kanske 18" på den?

vad tkr ni?

alla som har testat olika sabian hör av sig, tack 😄

puss hej

HHX är ruskigt bra, min favoritserie, om man får säga så. Har ett gäng HHX som jag använder mycket flitigt.

Har du behov av cymbaler som låter starkt? isf kanske HHXplosion eller Stage crasharna är bra. Studio är också bra, lite tunnare.

Mina favoritcrashar är HHXtreme som är väldigt tunna å mörka, rätt trashiga i karaktären.

crashride? kolla på HHX evolution riden, 20", medium tunn typ, funkar skitbra att crasha på, lika så HHX groove ride.

egentligen kan man crashrida på de flesta rides om man slår hårt nog.

china: HHX chinese, sjuukt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar AAX Studio-serien, men om de är bästa valet för din musik/spelstil låter jag vara osagt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

xXTotte (oregistrerad)
hallo!

jag har planer på att byta cymbaler, men jag vet inte riktigt vad jag ska välja.

just nu kör jag me Zildjian A-custom, men vill byta av den anledningen att ja inte tkr dom passar till min musik.

nån som har förslag på nån Sabian modell som skulle passa till punk och rock?

Erik Lantz i Neverstore körde med HHX på deras första platta, de e lite de soundet ja e ute efter... MEN, är dom nått att satsa på?

de jag har tänkt mej är

* 1 crash ev. 17"

* 1 komp-crash ev. 19"

* 1 Crash/ride ev. 20"

*ev. en China oxå, kanske 18" på den?

vad tkr ni?

alla som har testat olika sabian hör av sig, tack 😉

puss hej

HHX är ruskigt bra, min favoritserie, om man får säga så. Har ett gäng HHX som jag använder mycket flitigt.

Har du behov av cymbaler som låter starkt? isf kanske HHXplosion eller Stage crasharna är bra. Studio är också bra, lite tunnare.

Mina favoritcrashar är HHXtreme som är väldigt tunna å mörka, rätt trashiga i karaktären.

crashride? kolla på HHX evolution riden, 20", medium tunn typ, funkar skitbra att crasha på, lika så HHX groove ride.

egentligen kan man crashrida på de flesta rides om man slår hårt nog.

china: HHX chinese, sjuukt bra!

aa, jag var inne på sabians hemsida och lyssnade på dom cymbalerna du föreslog, andra modeller oxå så klart, o jag tkr dina val verkar rätt vettiga (y) de va HHXplosion jag fastnade mest för, dock så var inte Xtreme något jag föredrog :rolleyes:

hi-hats då, rekomenderar du Xplosion där med?

tack för ditt svar 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

xXTotte (oregistrerad)

okej 😠 aa ja tycker oxå att dom låter skit bra 😉 dock så lät dom precis dom min A-Custom, så då tjänar de inte så mkt till att byta :rolleyes: haha

Link to comment
Dela på andra sajter

ett tips till rock är att köra med stora storlekar på cymbalerna.. så crashar 20",21",22" och ride 24" och en 18"/20" china.. hihat ska vara minst 15" men gärna 16".. fast då ska ju också resterande trumset matcha. En 8" puka låter väldigt mesigt jämförelsevis med en 24" ride.. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
HHX är sköna men jag har kört rätt mkt med Paiste Alpha och diggar dess sound jäbla mkt^^ kanske inte är nåt för just dig men kolla upp dem iaf, men vet ju aldrig^^

alpha-serien är ganska halvkasst imo.

iaf deras större cymbaler, de har en tendens att bara skrika och inte crasha så där mjukt som jag gillar. dock är jag förtjust i deras mindre storlekar. har en 12" hihat och en 10" splash i alpha-serien som jag tokdiggar..!!!

cymbaler som är bra skit är

Ufip, deras fina serie från 90talet låter som en lite tunnare K-kustom!

Masterworks, deras jazzserier är fantastiska

Link to comment
Dela på andra sajter

HHX är sköna men jag har kört rätt mkt med Paiste Alpha och diggar dess sound jäbla mkt^^ kanske inte är nåt för just dig men kolla upp dem iaf, men vet ju aldrig^^

alpha-serien är ganska halvkasst imo.

iaf deras större cymbaler, de har en tendens att bara skrika och inte crasha så där mjukt som jag gillar. dock är jag förtjust i deras mindre storlekar. har en 12" hihat och en 10" splash i alpha-serien som jag tokdiggar..!!!

cymbaler som är bra skit är

Ufip, deras fina serie från 90talet låter som en lite tunnare K-kustom!

Masterworks, deras jazzserier är fantastiska

Tänk också på att de cymbalserier du nämner även av väldigt dyra + att det är nog rätt svårt att få tag i nån som släpper iväg sina 90-tals Ufip.

Link to comment
Dela på andra sajter

HHX är sköna men jag har kört rätt mkt med Paiste Alpha och diggar dess sound jäbla mkt^^ kanske inte är nåt för just dig men kolla upp dem iaf, men vet ju aldrig^^

alpha-serien är ganska halvkasst imo.

iaf deras större cymbaler, de har en tendens att bara skrika och inte crasha så där mjukt som jag gillar. dock är jag förtjust i deras mindre storlekar. har en 12" hihat och en 10" splash i alpha-serien som jag tokdiggar..!!!

cymbaler som är bra skit är

Ufip, deras fina serie från 90talet låter som en lite tunnare K-kustom!

Masterworks, deras jazzserier är fantastiska

Tänk också på att de cymbalserier du nämner även av väldigt dyra + att det är nog rätt svårt att få tag i nån som släpper iväg sina 90-tals Ufip.

Masterworks är faktiskt inte alls dyra, mycket prisvärda däremot.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...