Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Jag skulle verkligen behöva ljudet av kastagnetten. Så jag undrar om det är någon som har en sampling av en sådan, eller äger en sådan och kan spela in. Eller det kan finns i någon plugg som du har? Skulle behöva både enkelslag och ett crescendo i 88bpm på ett åttondelsvärde, fjärdedelsvärde går bra också. Huvudsaken är att crescendot ligger på 32-delar.

Tack på förhand

MVH

Anders

Annons
Postat
Hejsan

Jag skulle verkligen behöva ljudet av kastagnetten. Så jag undrar om det är någon som har en sampling av en sådan, eller äger en sådan och kan spela in. Eller det kan finns i någon plugg som du har? Skulle behöva både enkelslag och ett crescendo i 88bpm på ett åttondelsvärde, fjärdedelsvärde går bra också. Huvudsaken är att crescendot ligger på 32-delar.

Tack på förhand

MVH

Anders

Det bästa jag kunde hitta finns på http://www.freesound.org/searchText.php?se...s=0&order=1

och

Postat
Hejsan

Tack på förhand

MVH

Anders

Det bästa jag kunde hitta finns på http://www.freesound.org/searchText.php?se...s=0&order=1

och

Nja, va väll inte riktigt vad jag tänkt mig. Synd att ljudet var processat, annars hade jag klart kunnat tänka mig att klippa ut en snutt och använt som slag iaf.

MVH

Anders

Postat
Jag har ingen sådan sampling (vad jag vet), men om du ska söka, så blir det lättare med rätt stavning: Kastanjetter på svenska eller Castanets på engelska... :rolleyes:

Ah, tack. Jag hade inte en aning om hur det stavades utan hittade denna stavning på thomann 😛 Där jag även hittade vad det var för instrument jag eftersökte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.