Anders F Postat 4 juli 2008 Postat 4 juli 2008 Hejsan Jag skulle verkligen behöva ljudet av kastagnetten. Så jag undrar om det är någon som har en sampling av en sådan, eller äger en sådan och kan spela in. Eller det kan finns i någon plugg som du har? Skulle behöva både enkelslag och ett crescendo i 88bpm på ett åttondelsvärde, fjärdedelsvärde går bra också. Huvudsaken är att crescendot ligger på 32-delar. Tack på förhand MVH Anders
Carl Cadello Postat 4 juli 2008 Postat 4 juli 2008 Hejsan Jag skulle verkligen behöva ljudet av kastagnetten. Så jag undrar om det är någon som har en sampling av en sådan, eller äger en sådan och kan spela in. Eller det kan finns i någon plugg som du har? Skulle behöva både enkelslag och ett crescendo i 88bpm på ett åttondelsvärde, fjärdedelsvärde går bra också. Huvudsaken är att crescendot ligger på 32-delar. Tack på förhand MVH Anders Det bästa jag kunde hitta finns på http://www.freesound.org/searchText.php?se...s=0&order=1 och Your browser does not support the HTML5 audio tag
Anders F Postat 4 juli 2008 Trådstartare Postat 4 juli 2008 Hejsan Jag skulle verkligen behöva ljudet av kastagnetten. Så jag undrar om det är någon som har en sampling av en sådan, eller äger en sådan och kan spela in. Eller det kan finns i någon plugg som du har? Skulle behöva både enkelslag och ett crescendo i 88bpm på ett åttondelsvärde, fjärdedelsvärde går bra också. Huvudsaken är att crescendot ligger på 32-delar. Tack på förhand MVH Anders Det bästa jag kunde hitta finns på http://www.freesound.org/searchText.php?se...s=0&order=1 och Your browser does not support the HTML5 audio tag Nja, va väll inte riktigt vad jag tänkt mig. Synd att ljudet var processat, annars hade jag klart kunnat tänka mig att klippa ut en snutt och använt som slag iaf. MVH Anders
Claes Holmerup Postat 4 juli 2008 Postat 4 juli 2008 Jag har ingen sådan sampling (vad jag vet), men om du ska söka, så blir det lättare med rätt stavning: Kastanjetter på svenska eller Castanets på engelska...
Anders F Postat 4 juli 2008 Trådstartare Postat 4 juli 2008 Jag har ingen sådan sampling (vad jag vet), men om du ska söka, så blir det lättare med rätt stavning: Kastanjetter på svenska eller Castanets på engelska... Ah, tack. Jag hade inte en aning om hur det stavades utan hittade denna stavning på thomann 😛 Där jag även hittade vad det var för instrument jag eftersökte.
Anders F Postat 4 juli 2008 Trådstartare Postat 4 juli 2008 Med rätt stavning så hittade jag det jag sökte
Claes Holmerup Postat 4 juli 2008 Postat 4 juli 2008 Med rätt stavning så hittade jag det jag sökte Härligt! 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.