Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har hållt på med musik ett litet tag nu och jag har bara spelat in med vanlig mic till mitt ljudkort,

för ca 1 år sedan så köpte jag e mic med phantom inmatning eller vad det kallas samt ett Externt Ljudkort (Lambada Lexicon) och jag har installerat allt som det ska bara men får inget ljud i microphonen..... har även prövat med en annan mic men det fungerar inte.... Jag vet absolut inte vad jag ska göra, har även kollat ljudegenskaper på kontrollpanelen men där verkar det som det inte finns registrerat att micne finns eftersom jag inte kan justera volum o.s.v

Finns där några microfoner man kan använda som man kan koppla rakt in i ljudkortet bara som det är bra kvalite med ? enkelt och lätt...

Tacksam för hjälp!

// MvH Lennie

Annons
Postat

Har du kommit ihåg att starta fantommatningen? Det är vanligt att folk glömmer det i början.

Menar du kontrollpanelen i Windows eller ljudkortets kontrollpanel? Normalt ska man nämligen inte röra Windows-inställningarna, utan enbart köra med ljudkortets ASIO-drivers valda i sitt program - och ingångarna aktiverade förstås.

Vilket program använder du? Det kan vara lättare att svara om man vet lite mer...

Postat
Har du kommit ihåg att starta fantommatningen? Det är vanligt att folk glömmer det i början.

Menar du kontrollpanelen i Windows eller ljudkortets kontrollpanel? Normalt ska man nämligen inte röra Windows-inställningarna, utan enbart köra med ljudkortets ASIO-drivers valda i sitt program - och ingångarna aktiverade förstås.

Vilket program använder du? Det kan vara lättare att svara om man vet lite mer...

Hej Claes!

tack för ditt svar!

Ja jag har startat fantommatningen på baksidan av ljudkortet, jag menar window konrollpanel där man kan justera volumen... jag har inte ändrat något alls, men när jag väljer Lambada lexicon som röst inspelning samt uppspelning så visas det på enhetsvolumen , men jag kan doch inte justera volum o.s.v eftersom jag inte kan klicka där... och den står redan på Låg.... hoppas att du förstår vad jag menar med min förklaring, Hmm menar du vilket program jag spelar in låtar med så är det cool edit pro 2.0 som jag använder . hjar även prövat me Cubase men får inte något att fungera..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.